Чеські трамваї вже в Харкові: як Брно допомагає прифронтовому місту рухатися вперед
Попри складнощі воєнного часу, Харків продовжує відновлювати транспортну інфраструктуру. І важливу роль у цьому процесі відіграє гуманітарна допомога від міжнародних партнерів. Одним із них виступає чеське місто-побратим Брно. Впродовж року Харків вів перемовини з його представниками щодо постачання громадського транспорту. І ось 13 грудня прифронтовий мегаполіс отримав від Брно 6 трамвайних вагонів, які найближчим часом пройдуть адаптацію і будуть введені в експлуатацію на міських маршрутах.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Для нас дуже необхідна така техніка, бо місто Харків дуже постраждало в плані транспорту через військову агресію. Ми втратили майже повний рухомий склад Салтівського депо, ми втратили близько 100 вагонів. Тому звісно, нам їх зараз дуже не вистачає для того, щоб забезпечити всі потреби містян. І кожен вагон, який нам надходить, як гуманітарна допомога, він буде експлуатуватися і за допомогою цих вагонів ми будемо збільшувати випуск і покращувати умови перевезення пасажирів, тому що зараз у нас випуск дуже сильно відрізняється від довоєнного.
Це не перший транш допомоги такого роду, реалізований у межах домовленостей між двома містами. Зокрема раніше Брно постачало прифорнтовому мегаполісу тролейбуси, а Прага передала 15 трамвайних вагонів. Тому харківські водії добре знайомі із цими моделями та володіють усіма тонкощами управління ними. Відповідно, нині додаткове навчання їм не знадобиться. Однак для початку експлуатації новоприбулих вагонів певні підготовчі кроки здійснити таки доведеться. Перш ніж трамваї вийдуть на маршрути, їх необхідно адаптувати до українських стандартів.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Всі вагони, що нам надходять із Європи, вони мають іншу колію, інші візки трамвайні. Колія трохи відрізняється, тому нам потрібна адаптація саме трамвайних візків. Ця процедура займає певний час, для цієї процедури потрібно провести певні закупівлі, певні технічні обладнання, тому ми анонсуємо випуск цих вагонів в лінію вже в наступному році.
Новоприбулі вагони планують використовувати, зокрема, на маршруті в районі ХТЗ. За планом, ця лінія, що не працювала з початку війни, має відновити роботу в 2025 році.
Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
У нас немає певної цілі, щоб вони курсували певним маршрутом, але ми розуміємо, що на наступний рік у нас заплановано відновлення трамвайної лінії, яка сполучає Салтівку та ХТЗ із проспектом Тракторобудівників. І, звісно, ми хочемо, щоб там працювали комфортні вагони. І ми зараз так теж думаємо, що, може, навіть ці вагони, які прийшли з міста Брно, будуть працювати тим маршрутом, що курсуватиме на ХТЗ, якщо все буде добре.
Цікаво, що нові трамваї збережуть свою оригінальну кольорову гаму – так само, як і вагони, отримані раніше з Праги. Таким чином Харків показує, що не забуває та цінує підтримку від європейських партнерів.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Вагони з міста Праги курсують зараз маршрутами, в тій самій кольоровій гамі, що і курсували по Чехії. Те ж саме стосується вагонів із міста Брно. Вони пофарбовані так само. І після процедури адаптації та навіть після повного перефарбування цих вагонів, вони все одно таку схему кольорів, схему фарбування збережуть.
Нині на маршрути Харкова щодня виходять 285 одиниць транспорту, з яких лише близько 70 – трамваї. Навіть попри зменшення населення через бойові дії, нестача громадського транспорту відчувається у повсякденному житті. Тому сьогодні Харків цінує будь-яку допомогу з-за кордону.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Це доволі сучасні вагони, вони дуже комфортабельні, вони дуже гарно себе зарекомендували, як надійні, навіть для наших умов експлуатації. Щодо комфорту, то, звісно, якщо порівнювати з довоєнним станом трамвайного парку, то це небо і земля. Тому що ви знаєте, що у нас в Салтівському депо раніше експлуатувався дуже зношений рухомий склад. І тому така заміна, тим більше після певних процедур щодо певного ремонту, це набагато краще, ніж ті трамваї, що експлуатувалися до цього в місті.
Як зазначають у Департаменті будівництва та шляхового господарства, співпраця Харкова з іншими європейськими містами буде тривати і надалі. Зокрема, вже зараз за ініціативи міського голови Ігоря Терехова проводяться перемовини з представниками міста Брно щодо надання Харкову тролейбусів.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Ми постійно в контакті, ми постійно співпрацюємо з нашими міжнародними партнерами. У нас постійно відбуваються з ними онлайн-зустрічі. Ми дуже вдячні за те, що вони з нами підтримують цей важливий для нас діалог і підтримують нас гуманітарною допомогою у вигляді таких прекрасних трамваїв.
ОСТАННІ НОВИНИ