"Інфосіті" – інформаційно-аналітичний портал

Економія електроенергії в місцях загального користування: як у Харкові планують вирішити цю проблему

YouTube video player

Питання економії електричної енергії наразі дуже гостре. Обстріли критичної інфраструктури привели до дефіциту рівня електроенергії по всій Україні. При цьому багато людей переїхали та перестали оплачувати рахунки за електрику, хоча в багатоквартирних будинках досі постійно горить світло в місцях загального користування. Для вирішення всіх цих викликів у Харкові розробили проєкт, який допоможе регулювати використання електроенергії.

ОЛЕКСАНДР ТУРБАР НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ ЕЛЕКТРОЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КП «ЖИТЛОКОМСЕРВІС»
У цьому будинку впроваджено два проекти. Конкретно в цьому будинку у нас в електрощитовій встановлено астротаймер, який регулює включення світла конкретно в темну пору доби та не кожному поверсі, встановлені ось такі датчики руху, які вмикають освітлення при наближенні людини непосредственно тут на посадочному майданчику ліфт. Також установлені економічні лампи лед, кожна по 6 Ватт.

З метою економії електроенергії та вимкнення освітлення в нічну пору доби Департамент житлово-комунального господарства спільно з комунальним підприємством «Житлокомсервіс» розробили та впровадили 5 різних способів реалізації проєкту.

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

ІГОР БЄЛІКОВ ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА ТЕХНІЧНО-АНАЛІТИЧНОГО ВІДДІЛУ ДЕПАРТАМЕНТУ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Перші два – це встановлення датчиків руху в під’їзді. Відрізнялися вони тільки обладнанням, яке встановлюється в електрощитовій, або датчик освітлення, або релле астротаймер. Третій варіант у нас був це просто встановлення астротаймеру в житловому будинку. Це прилад, який погодинно включає або вимикає освітлення. Ще два напрямки роботи це було встановлення відповідного обладнання в електрощитовій, яке приєднується до існуючих систем диспетчеризації або до системи КДС. Система диспетчеризації, вона управляє ліфтами і може управляти цим блоком для вимкнення і включення освітлення. Аналогічно і система КДС, яка автоматично вмикає і вимикає цей блок. Це різні системи просто.

Не дивлячись на те, що проєкт з встановлення датчиків руху в під’їздах пілотний та був запущений в липні цього року, станом на зараз вже відомі перші результати, за якими рівень економії сягає від 45 до 85 відсотків. Наразі відповідне обладнання встановлене в п’ятнадцяти будинках, але планується розширювати проєкт на все місто.

ОСТАННІ НОВИНИ