Вони цю зиму можуть не пережити. Що потрібно Харкову, аби утримати дороги

30.08.2023 20:06   -

Харків готується до зими. Відповідно, для того, аби забезпечити проїзд транспорту у місті, забезпечити безпеку руху та зберегти дороги, місту потрібні сипучі матеріали. Але зараз  у Харкова , наголошують спеціалісти, запаси солі фактично вичерпані. Хоча сіль, повідомили у профільному Департаменті, в зимовий період у Харкові використовують, як в чистому вигляді , так і для приготування піщано-сольової суміші. Але зараз з сіллю складно.

ДМИТРО ЛИПОВИЙ ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА
Якщо ми звернемся до ДСТУ, які регламентують порядок їх утримування, то одним із матеріалів, яке потрібне для того, щоб в сезон зимній у належному стані і дотримуючись правил безпеки руху утримати дороги, то це у нас кам’яна сіль. Ми з вами знаємо, що єдине підприємство на Україні, яке було у нас до війни це «Артемсіль», яке було постійним постачальником на всі сектори господарювання в нашій державі, але на сьогоднішній день воно зруйноване і знаходиться на окупованій території. Тому у нас сьогодні тільки імпортний продукт може замінити те, чого у нас немає. Бо іншого родовища в Україні з таким об’ємом немає. 

Аби закупити сіль, зараз місто вже звернулось з відповідними листами-запитами до 16 компаній. І як тільки з’явиться переможець тендеру – постачальник, який готовий запропонувати найнижчу ціну, місто і закупить сировину. За попередніми підрахунками, аби пережити осінньо-зимовий період Харкову потрібно щонайменше 20 тисяч тон солі. Очікувана вартість за тонну 8 тисяч вісімсот 50 гривень

ДМИТРО ЛИПОВИЙ ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА
Багато задає питання чому сіль, бо це дорого!?  Якщо ми з вами звернемось до фізики, то ми з вами ось що бачимо. Якщо ми з вами звернемось до простішого прикладу, це вода. Якщо вода потрапляє у нас в якійсь цілини і замерзає вона ці щілини розриває. Так от що робить сіль? Вона не дає можливості фізично утворюватися цьому процесу. І от на сьогоднішній день, якщо ми з вами не будемо займатися от таким дуже скрупульозним утриманням наших доріг, то вони можуть зиму цю не пережити. І прошлий рік є дуже важливе тому підтвердження.  Тому що в прошлому році було також нашим мером поставлене завдання, щоб ми не загубили наші дороги.

Взагалі ситуація зі станом доріг у Харкові за час повномасштабного вторгнення складна, але поки контрольована, кажуть фахівці. І це завдяки кампанії, що направлена на утримання шляхів у належному стані. І мова суто про поточні ремонти.

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

ДМИТРО ЛИПОВИЙ ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА
Якщо би ми сьогодні, або в перші часи війни кинули б наші дороги без належного догляду, то ні одна швидка допомога, ні одна пожежна машина, ніякі військові частини, або військові не змогли б своєчасно потрапити до тих місць, де вони в першу чергу повинні бути своєчасно. А від цього, як ви розуміємо, залежить, в першу чергу, життя людей. І на сьогоднішній день ставлення до наших доріг, не тільки питання того, що стосується їх утримання, а це питання стратегічне, і це питання важливе для подальшого розвитку нашого міста.

У Харкові на балансі «Шляхрембуду» перебувають  2 200 кілометрів доріг. Через значне зменшення обсягів фінансування на ремонти і це при тому, що стаття про капітальні ремонти навіть не розглядається, місто намагається хоча б утримати шляхи в тому стані, який ще є.

ДМИТРО ЛИПОВИЙ ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА
Пошкоджених доріг в місті Харкові в період воєнної агресії – на сьогоднішній день і сюди ми можемо включити не тільки ті прямі попадання, які є, а у нас велика пошкодженість доріг з того приводу, що по ній рухалися довгий час військова техніка, гусенична техніка, і дороги не передбачені для таких нагрузок.

ОСТАННІ НОВИНИ