У Харкові пройшли перші «Культурні пікніки». ФОТО
У заході взяли участь художні школи, музеї, центри культури, заклади вищої освіти, майстри та колективи народної творчості, театральні та естрадні установи, громадські культурологічні організації. Культурні пікніки відвідали близько 6 тис. осіб.
Бажаючі за допомогою гри змогли дізнатися про пригоди філософа Григорія Сковороди, навчитися грати на сучасних, класичних і народних музичних інструментах, ознайомитися з традиційними нарядами Слобожанщини, намалювати пейзажі центру міста, навчитися грати на побутових предметах, відчути себе в ролі реставратора або етнографа.
«Ми запропонували поєднати едьютейнмент, тобто освіту у розвазі, і просування установ культури у вуличному форматі. Ідея в тому, щоб зайвий раз наблизити гравця сектора культури, дозвілля і креативу до його цільової аудиторії – широкої громадськісті – тих, хто мало і неохоче відвідує події у сфері мистецтв. Формат «Культурних пікніків» – безбар'єрність і грунтується на принципі «покажи, поясни, дай спробувати». Професіонали і майстри мистецтв на відкритому просторі без сценічних обмежень вчать глядача навику або окремому таланту з усіх областей культури, а глядач стає співучасником такого навчання і дійства», – розповіла менеджер «Культурних пікніків» в Харкові Тетяна Баглай.
Крім того, на пікніках працювала локація Програми інформаційного партнерства з культурними і спортивними заходами Представництва ЄС в Україні, де можна було дізнатися про грантові та інші можливості співпраці з європейськими інституціями. Пройшли лекції з фотографії, культури серіалів, реклами, культурних стереотипів у кіно на прикладі фільмів, присвячених Японії, а також з масовоого мистецтва як інструмента пропаганди.
Організатори «Культурних пікніків» – громадська організація «Центр розвитку громад» та Харківський міський центр дозвілля молоді за підтримки Українського культурного фонду. У Харкові серед учасників були два грантери фонду – проєкт «Хочу бути дорослим» програми «Посилення потужності українського аудіовізуального сектору: продакшен і постпродакшену українського телепродукту» та проєкт «Інклюзія в музеї» програми «Інклюзивне мистецтво».