У міськраді розповіли, як у Харкові проходить монетизація пільг
Про те, як цей процес проходить у Харкові, сьогодні, 13 листопада, розповіла заступник міського голови з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення Світлана Горбунова-Рубан.
«Харків'яни отримали квитанції від наших комунальних підприємств, і в графі, де завжди стояли суми пільг, зазначено – нуль. Це викликало питання у багатьох городян», – зазначила віце-мер.
Вона нагадала, що процес монетизації пільг проходить двома способами:
1. У безготівковій формі шляхом перерахування коштів з державного бюджету на обліковий запис пільговика в «Ощадбанку», який здійснює переказ коштів на рахунки керуючих організацій, що надають послуги (без звернення пільговика).
2. У грошовій готівковій формі кошти перераховують, за бажанням пільговика, на рахунок уповноваженого банку або «Укрпошти». Для цього пільговику необхідно було до 15 жовтня (15 травня – на літній сезон) звернутися із заявою в управління праці та соціального захисту населення адміністрацій районів та вказати виплатні реквізити.
Громадяни, які отримують кошти готівкою, повинні щомісяця сплачувати фактично спожиті житлово-комунальні послуги з урахуванням суми пільги (за квитанцією).
Світлана Горбунова-Рубан також повідомила, що «Ощадбанк» протягом доби після перерахування коштів виконавцям комунальних послуг повинен повідомити пільговику за допомогою SMS про стан розрахунків за послуги.
Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунку для виплати пільг, які утворилися станом на 1 червня, будуть перераховуватися на поточні рахунки пільговиків, відкриті в «Ощадбанку». Кожен пільговик може зареєструвати в «Ощадбанку» електронний кабінет для перевірки стану рахунків.
Світлана Горбунова-Рубан розповіла і про проблеми, які зараз супроводжують процес монетизації пільг по всій країні.
«Проблема перша: SMS від «Ощадбанку» поки не приходять, тому що держава не перерахувала банку гроші. Коли гроші надійдуть, то ви отримаєте повідомлення, в якому буде вказана сума нарахованої пільги і сума обов'язкового платежу, яку необхідно внести за комунальні послуги. Друга проблема: комп'ютерна програма, яка це все обслуговує, іноді втрачає інформацію, яку ми передаємо в електронному вигляді, і фахівцям знову доводиться вводити її вручну. Але ми тут ні при чому, це міністерська програма, і всі недоліки, які проявляються в програмному забезпеченні, зараз виправляються. Наші ж районні управління праці та соціального захисту населення зробили все необхідне щодо нарахування та проведення монетизації пільг», – зазначила Світлана Горбунова-Рубан.