Без сучасних технологiй бiзнес неможливий

27.11.2013 08:32   -
Автор:

Вільний доступ до інформації

— Олександре В’ячеславовичу, наскільки на сьогодні страховий ринок України потребує впровадження сучасних інформаційних систем з комплексної автоматизації страхових компаній?
— Незважаючи на те, що страховий ринок України переживає не найкращі часи, а в світі в цілому ще не минула криза, у страхових компаніях все ж таки відбуваються поступові позитивні структурні зміни, накопичується досвід, компанії розвиваються, стають більш професійними, підвищують свою ефективність. Ці процеси неможливі без використання сучасних інформаційних технологій, без впровадження систем автоматизації, що повністю відповідає нагальним потребам та підтримує усі бізнес-процеси у страхових компаніях на сучасному рівні.
— Якщо коротко — які основні властивості сучасної комплексної системи автоматизації страхової компанії.
— Інформаційні технології пішли дуже далеко, тому відповідь на це питання може зайняти не одну годину. Але якщо дуже коротко, то система автоматизації сучасної страхової компанії повинна: підтримувати усі бізнес-процеси страхової компанії, мати дуже гнучке налаштування під потреби тієї чи іншої компанії, забезпечувати доступ до відповідної інформації з будь-якого місця та з будь-якого пристрою (ноутбук, смартфон, планшет тощо), мати відповідний ступень захисту інформації, забезпечувати доступ до розрахунків та внесення інформації по всій мережі продажів, враховуючи партнерів, забезпечувати здійснення страхового, фінансового, управлінського та бухгалтерського обліку, давати можливість приймати зважені управлінські рішення на основі аналізу доступних даних, мати можливість легкої інтеграції з будь-якою інформаційною системою та ще багато чого.
— Чому ваша компанія обрала розробку програмного забезпечення саме для страхових компаній?
— Одним з наших перших клієнтів та партнерів з 2002 року була німецька компанія, для якої ми розробляли портал для страхових посередників та корпоративних клієнтів у галузі лайфового страхування, і заразом накопичили великий досвід щодо розробки програмного забезпечення для страхового ринку. І коли у 2006 році одна з провідних на той час страхових компаній України шукала компанію, яка зможе впровадити найсучаснішу фронт-офісну систему, ми взялись за цю розробку. Але розробка інформаційної системи «на замовлення» для страхової компанії дуже дороге задоволення, тому ми вирішили інвестувати гроші та розробити свій власний продукт. Коли з’явився другий клієнт, стало зрозуміло, що систему треба доопрацьовувати та ще інвестувати. Ми зробили експертизу ринку і виявилось, що отримані нами висновки та ті архітектурні рішення, що були нами закладені на ранній стадії проекту, на теперішній час дали змогу розробити систему, яка може претендувати на безперечного лідера ринку. На теперішній час вже інвестовано у розробку цієї системи достатньо багато фінансових та інтелектуальних ресурсів, налагоджено процес постійного розвитку системи, тому іншого виходу як стати лідером ринку та стандартом «за замовчуванням» для нього в нас просто немає.
— Наскільки відомо, ваша компанія займається не тільки автоматизацією страхових компаній.
— У галузі автоматизації страхових компаній ми є професіоналами та лідерами ринку, але ми також маємо три інші свої продукти, а саме: систему для МЛМ-посередників; систему автоматизації лайфової страхової компанії та систему управління проектами, які ми теж розвиваємо. Також наша компанія займається розробкою програмного забезпечення на замовлення для різних компаній та організацій. Програмне забезпечення розробляється з використанням виключно стеку java-технологій.

Автоматизація усіх процесів

— За рахунок чого ваша компанія так стрімко розвивається, чим ви підкоряєте своїх клієнтів, зокрема страхові компанії?
— На це впливає дуже багато різних факторів, але два основних — це професійні та високоморальні кадри та, як я називаю, «відсутність жадоби до грошей» або, іншими словами, ціни на наші послуги дуже адекватні. Основний кадровий склад ми виховуємо самостійно. У нас багаторічні партнерські відносини з Харківським національним університетом радіоелектроніки, в якому за нашою допомогою була відкрита лабораторія «Інтернет-технологій», а також на базі компанії відкрили філіал кафедри інформаційних управляючих систем ХНУРЕ. Це дає змогу відбирати на спеціальну програму навчання кращих випускників університету, а також проходити студентам-старшокурсникам практику на нашому підприємстві. Що ж стосується цінової політики, ми обрали такий шлях: незважаючи на те, що вартість аналогів складає сотні тисяч доларів, ми пропонуємо не платити одразу усю суму, а сплачувати щомісячно невеликий фіксований платіж, до якого включено все, у тому числі підтримка та доналаштування системи. У ліцензійному договорі на комплексну систему автоматизації у нас є і нетиповий пункт: якщо після підписання договору протягом декількох місяців клієнта не задовольнить з будь-яких причин співпраця з нашою компанією, то договір розривається, і всі гроші повертаються клієнтові, не зважаючи на те, який обсяг з налаштування було нами виконано.
— Як правило, страхові компанії — це територіально розподілені організації з достатньо великим штатом. Як ваша компанія впроваджує систему?
— Останнім часом ми практикуємо технологію, згідно з якою спеціального окремого часу на «впровадження» не виділяється. Після підписання договору ми встановлюємо систему на сервер клієнта і починаємо навчання роботі із системою, одночасно здійснюємо її налаштування під особливості даної компанії, у якому, до речі, беруть участь відповідальні за це співробітники страхової компанії. Це дозволяє зекономити велику кількість часу для страхової компанії та максимально ефективно налаштувати систему під її потреби.
— Які, на вашу думку, найближчі перспективи розвитку інформаційних технологій у галузі страхування?
— Страхові компанії у своєму розумінні вже доходять до того, що замало будь-якими засобами зібрати якомога більше страхових платежів з клієнтів. Вони вже розуміють, що таким чином заробити неможливо. Забезпечити дохід можливо тільки завдяки підвищенню ефективності та якості роботи страхової компанії, зокрема контролювати усі операції за кожним договором страхування та забезпечувати максимальний рівень обслуговування клієнтів. Для реалізації цих завдань конче потрібно мати відповідну систему автоматизації усіх процесів в компанії, що дозволить зберегти багато грошей та підвищити імідж компанії серед клієнтів. Тільки за останні півроку ми почали впровадження комплексного рішення з автоматизації у трьох страхових компаніях, ще з більш ніж десятком проводимо постійні консультації та переговори. Таким чином, керівництво та акціонери страхових компаній вже чітко розуміють, що без впровадження сучасних інформаційних технологій вони не зможуть надовго залишатись на страховому ринку.