Олег Тітамир: «У захисті споживачів Держава потребує дієвої допомоги від громадського сектору»
– Олеже Миколайовичу, що спонукало Вас до створення Української організації захисту споживачів послуг?
– Річ у тім, що ця сфера правовідносин постійно реформується протягом всіх років незалежності України: створюються та ліквідовуються різні державні органи, які покликані захищати права споживачів, постійно змінюються їх повноваження. Проте, на мій погляд, права споживачів не стали більш захищеними, попри всі ці зміни (в тому числі й позитивні). Тож, на сьогодні Держава в особі Держпродспоживслужби потребує дієвої допомоги з боку громадського сектору. Контролюючий орган (в силу національного характеру і традицій останніх років) свої функції зводить до проведення перевірок діяльності тих чи інших підприємств, установ або ФОПів. А завдання нашої організації – більш широкі, пов’язані із встановленням саме культури правовідносин в цій сфері через громадські інститути. А це – і освітні заходи, імплементація кращого зарубіжного досвіду, громадський тиск на владу і чиновників, а також суспільний контроль та комплекс ініціатив із врегулювання (в тому числі – законодавчого) цього величезного масиву правовідносин.
– В яких сферах, як на Вашу думку, українці потребують найбільшого захисту як споживачі?
– Як на мене, найбільше права споживача порушуються в сфері роздрібної торгівлі, житлово-комунальних послуг, в медицині, громадському транспорті, в сфері фінансових послуг. Наприклад, чого варте лише подвійне підвищення тарифів на громадський транспорт у Києві – без реального публічного обговорення та вагомого економічного обґрунтування, без зміни якості послуг в муніципальному транспорті, без впровадження давно обіцяного київською владою єдиного електронного квитка. Тож, саме на означених напрямках наша організація і зосередить свою діяльність.
– Які форми впливу на бізнес, аби той дотримувався високих стандартів щодо клієнтів, вважаєте найефективнішими?
– По-перше – це широка освітня й інформаційна робота – як серед споживачів, так і серед керівників бізнесу. Це – широке використання соціальних мереж для опитувань громадської думки й визначення споживацького «клімату». Разом із партнерами готуємо серію «круглих столів» із захисту прав клієнтів банківської сфери, споживачів житлово-комунальних послуг, прав покупців як рітейлових мереж, так і торгових точок малого й середнього бізнесу. Також – це участь у громадських радах і дорадчих органах при державних структурах з метою формування адекватного законодавства в сфері захисту прав споживачів та інших заходів громадського впливу.
Андрій ВОРОБЙОВ
Материал размещен на правах рекламы ®