Звернення громадян — важливий iнструмент функцiонування демократичного суспiльства
«Утвердження на конституційному рівні права громадян на звернення свідчить, що воно є важливим інструментом функціонування демократичного суспільства, посилює відповідні обов’язки державної влади і місцевого самоврядування та їх посадових осіб, — підкреслив він. — Відповідно до ст. 12 Закону України «Про прокуратуру» в органах прокуратури розглядаються та вирішуються звернення про порушення прав громадян і юридичних осіб, крім скарг, розгляд яких віднесено до компетенції суду.
Перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів органами прокуратури проводяться на підставі письмових звернень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, фізичних та юридичних осіб, що свідчать про можливі порушення законності, а також за власною ініціативою прокурора.
Перевірки за заявами та скаргами фізичних та юридичних осіб, зверненнями та запитами депутатів усіх рівнів, крім заяв та повідомлень про кримінальне правопорушення, проводяться лише у разі їх попереднього розгляду компетентними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами відповідного рівня або неприйняття ними, у тому числі у встановлені строки, рішень з цих питань».
Денис Мишков проінформував, що за 5 місяців 2014 року прокуратурою Комінтернівського району м. Харкова розглянуто 468 звернень, що на 18,5 % звернень менше, ніж за аналогічний період минулого року. Із загальної кількості розглянутих вирішено 191 звернення, що на 26,5 % менше, ніж у 2013 році. Направлено за належністю 273 або 58 % звернень від розглянутих.
Запитів про надання публічної інформації до прокуратури району упродовж п’яти місяців 2014 року не надходило.
Прокуратурою району вжиті додаткові заходи, спрямовані на своєчасне проведення всебічних перевірок за зверненнями, надання юридично обґрунтованих відповідей. Неухильно додержуються вимоги законодавства при розгляді скарг учасників кримінального процесу.
Організація виїздів прокурором району та заступниками прокурора району за місцем проживання та роботи громадян в 2014 році побудовано з урахуванням стану законності, інформаційного забезпечення та актуальних питань прокурорсько-слідчої діяльності в районі.
Так, прокурором району на особистих виїзних прийомах за місцем роботи та мешкання прийнято 21 громадянина, з яких 18 – звернулись з усними зверненнями та 3 з письмовими. По всім усним зверненням надано роз’яснення чинного законодавства, по 2 письмовим — надано відповідь заявникам, 1 – направлено за належністю.
Як розповів прокурор району, заступниками прокурора району на виїзних прийомах за місцем роботи та мешкання прийнято 12 громадян, з яких 9 – звернулись з усними зверненнями та 4 – з письмовими. По всім усним зверненням надано роз’яснення чинного законодавства, по 2 письмовим — надано відповідь заявникам, 2 – направлено за належністю.
Робота прокуратури району з розгляду звернень та особистого прийому висвітлена в засобах масової інформації.
Крім того, з метою підвищення в суспільстві довіри до органів прокуратури, своєчасного отримання та оперативного реагування на факти корупції в органах прокуратури, вчинення інших ганебних вчинків, а також про порушення закону працівниками прокуратури, які можуть завдати істотної шкоди інтересам громадян та держави, якщо не будуть негайно усунуті, для жителів району функціонує «телефон довіри»: (057) 732-30-40 та адреса поштової скриньки «електронної пошти довіри»: korrupcia. [email protected].
Інформація на «телефон довіри» приймається у робочі дні з 9 години до 18 години, а на «електронну пошту довіри» — цілодобово.
Також у прокуратурі Комінтернівського району функціонує «гаряча» лінія для підприємців за телефоном — 068-640-36-99, яка працює щоденно з 9.00 до 18.00.