31 травня – всесвітній день відмови від тютюну

31.05.2013 17:39   -
Автор:

На плакатах – різні сторони одного життя. Перед глядачем постають незвичні картинки, які змушують замислитися над проблемами сучасного суспільства. Це соціальна реклама. Люди стикаються з нею щодня. Заклики "Туберкульоз виліковний", "Зупини СНІД поки він не зупинив тебе" – на рекламних щитах на вулицях, в інтернеті , на телебаченні. Соціальна реклама всюди.

Світлана Горбунова-Рубан заступник Харківського міського голови з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення

-Социальная реклама сегодня имеет огромное значение и не обращать на нее внимание нельзя, и в рамках социального проекта "Любимый город" мы вот проводим такой фестиваль совместно с общенациональным фестивалем социальной рекламы, который впервые проходит на базе города Харькова.

На фестиваль роботи надіслали з навіть найвіддаленіших міст України і Росії. Близько двохсот плакатів та відеороликів. Серед цієї купи креативних ідей жюрі відібрало два десятки переможців. Тематика, яку вони представили різна – пенсіонери, які жебракують, безхатні тварини, покинуті діти, волонтерська робота. Так, Євгенію вразила несправедливість до людей похилого віку.

Євгенія Юзвина переможиця

– 23-го февраля была такая ситуация в маршрутке, когда дедушку прижали и было очень обидно,очень тяжело смотреть на бабушек, которые сидят там и просят, многие пытаются помочь. Но наверно так будет лучше помочь, чем когда кидаешь какую-то денюжку.

Така добродійна спрямованість і є ознакою соціальної реклами, кажуть фахівці. Адже це не просто красива картинка, вона має працювати.

Євгеній Ромат керівник проекту "Національний фестиваль соціальної реклами"

-Последние тенденции – минимализм, то есть минимальными средствами надо показать как мжно больше использование симеотики, символов.

Саме така реклама чіпляє глядача, заставляє щоразу згадувати незвичну картинку, а зрештою змушує замислюватися. Тому студент Олексій НикАндров до проблеми тютюнопаління підійшов із гумором – він наочно продемонстрував як впливає никотин на здоров"я. За це й отримав нагороду.
 
Олексій Никандров переможець

-Я сам за здоровый образ жизни и ну меня немножко раздражает, когда идешь, сидят молодые ребята, лет так начиная от 13 и больше пьют пиво, курят, а некоторые даже больше – ширяются.

Шукали учасники і практичне використання соціальної реклами. Наприклад для боротьби зі звичкою смітити.  

Фахівці стверджують, соціальна реклама діє. І це доводить не лише досвід сусідніх держав. Вона працює вже тут, в рідній Україні.

Євгеній Ромат керівник проекту "Національний фестиваль соціальної реклами"

-В этом году впервые снизилось потребление табачных изделий, впервые, это замечательно, и естественно, что были программы государственные, но социальная реклама сыграла не последнюю роль, впервые за много лет в Украине снизилась заболеваемость туберкулезом и это тоже замечательная победа, потому что значит соответсвующий проект проходит общенациональный, антитуберкулезная пропаганда и реклама была на наших предыдущих фестивалях и мне кажется какую-то лепту реклама внесла в решение этих проблем.

Анастасія Полякова