Ціни на паливо в Україні ростуть, тож водіям доводиться або відмовлятись від автомобілів, або економити на бензині. Саме над економічними технологіями працюють харківські студенти.
Анастасія Швець кореспондент
Диво-автомобіль, сконструйований простими харківськими студентами здатний проїхати шістсот кілометрів на одному літрі палива. Його вага – сорок три кілограми. Розігнатись він може до шістдесяти кілометрів на годину.
Молоді конструктори розповідають, енергоефективність автомобіля досягається саме за рахунок малої ваги.
Микита Юткін молодий винахідник
Он достаточно энергоэффективный, потому, что он очень легкий. У него двигатель от бензокосилки. Двигатель тоже, довольно таки, сам по себе неплохой, мы еще и в стенах университета его доработали, на кафедре двигателей. То есть, тем самым повысили его энергоэффективность.
Куратор проекту розповідає, конструюванням екоавтомобілів в університеті займаються вже давно.
Валерій Клименко завідувач кафедри автомобілів ХНАДУ
Этим проектом экоавтомобиля мы начали заниматься в 2008 году, когда к нам из Министерства охраны окружающей среды обратился заместитель министра, с предложением принять участие в международном студенческом соревновании по экономии топлива.
Так зародилась ідея і почалась робота. Кожного року автомобіль вдосконалювався, а витрата бензину зменшувалась. Останній показник – п'ятсот сімдесят п'ять кілометрів на одному літрі палива. І робота продовжується.
Микита Юткін молодий винахідник
Ну у нас есть несколько вариантов. То есть, мы сейчас пытаемся еще более облегчить этот автомобиль. Так же пытаемся применять композитные материалы, убрать много лишних деталей с трансмиссии и сделать проще, вот. Так же в планах возможна установка электродвигателя, то есть, посмотрим, как он ведет себя: лучше, чем бензиновый, или хуже.
Окрім вдосконалення існуючого автомобіля, молоді винахідники займаються створенням нового. Його мініатюрна модель вже стоїть в майстерні.
Микита Юткін молодий винахідник
Это макет нашего будущего прототипа. То есть, мы будем над ним работать. Он станет продолжением этого, так сказать, младшим братом, вот. И он будет более легким, более энергоэффективным, то есть, мы еще более доработаем двигатель для него. И, возможно, он все-таки принесет нам новые достижения.
В лабораторії кажуть, їх енергоефективні технології цілком можуть використовуватись і в серійному виробництві.