Безкоштовний проїзд, подовжені графіки та майбутній розвиток: як і куди рухається транспорт Харкова

12.09.2025 18:12   -

Харківʼяни звикли, що потрібний тролейбус приїде вчасно, навіть якщо кілька годин тому на місто летіли ракети. Вони знають, що зможуть доїхати на роботу трамваєм, хоч працювати доводиться у прифронтовому мегаполісі. А ввечері автобус привезе їх туди, де вже чекає родина. Містяни впевнені, що метро у будь-яку мить готове стати не лише швидкісним способом пересування, а й надійним укриттям. Адже попри зруйновані колії, потрощені депо та понад половину втраченого рухомого складу, громадський транспорт Харкова продовжує працювати. А значить — рухається й саме місто.

ЕВЕЛІНА, ПАСАЖИРКА
Користуюсь кожен день. Ось, 55-м, одиничкою, метро. Мені подобається, бо якраз таки чисто, комфортно і за розкладом приїжджає транспорт. Я вважаю, що дуже добре, ще й безкоштовний проїзд.

ТЕТЯНА, МІСТЯНКА
Зручно, дуже зручно, тому що зараз транспорт безкоштовний. Усім користуюсь: і тролейбусами, і трамваями, і метро. І автобусами.

Безкоштовний проїзд став не лише підтримкою для містян у час війни, а й символом турботи. Для когось — це можливість заощадити кошти, для інших — шанс швидко і безпечно дістатися додому.

ВАЛЕНТИНА ІВАНІВНА
Я особисто пишаюсь, що я живу в такому місті в такий час.

ВАЛЕРІЙ
Тролейбусом користуюсь, метро користуюсь. Дуже зручно. Буває, з роботи їдеш, ми займаємося ремонтом дахів, від бюджету. Буває, допізна затримуєшся і користуємося. Добре, що додали часу, щоб пізніше можна доїхати додому.

І справді, цьогоріч у серпні в звʼязку зі скороченням комендантської години в Харкові, робота громадського транспорту була подовжена. Зокрема, йдеться про низку маршрутів трамваїв та тролейбусів. Крім цього, метрополітен також отримав новий графік, за яким станції на вхід зачиняються о 22:00, а поїзди курсують фактично до 23:00.

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

ВОЛОДИМИР МАТЯС, ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Була подовжена робота Харківського метрополітену. Ми подовжили роботу низки маршрутів електричного транспорту. 9 маршрутів трамваїв в нас стали працювати більш пізніше. 9 з 12. І 12, здається, маршрутів тролейбусів ми теж перевели на інший графік і вони тепер працюють довше. Ми доволі швидко відреагували. І ми постійно аналізуємо пасажироперевезення саме оці вечірні години. І, звісно, в нас завжди є варіанти, як ми можемо покращити ситуацію.

Втім, повністю задовольнити потреби пасажирів аж до комендантської години сьогодні неможливо. На заваді — цілий комплекс причин: складна логістика по нічному відстою транспорту, його технічне обслуговування, необхідність доправити додому персонал. Але найгостріша проблема — брак кадрів. Саме нестача водіїв змушує місто стримувати темп, хоча попит на перевезення зростає щодня.

ВОЛОДИМИР МАТЯС, ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Я можу сказати, що ми все одно зараз вивчаємо ще можливості подовження роботи цих маршрутів. Але найголовніше «але» в нас дуже сильно не вистачає водіїв. Нам наразі не вдалося продовжити роботу автобусних маршрутів, на жаль, через цей самий дефіцит кадрів. Тому ми постійно в пошуку водіїв. Ми зараз ще теж будемо активно пропрацьовувати наші заходи соціальної реклами щодо того, щоб люди приходили до нас на роботу, на комунальне підприємство. Тому що це невідʼємна частина життя міста. Я думаю, люди повинні розуміти, що якщо вони не допоможуть, якщо в них є можливість, але вони не допомагають, то ми ж не зможемо навіть подовжити роботу тих ж самих маршрутів.

Збільшення кількості водіїв стане ключем до подальшого розвитку. Це дозволить не лише вивести на маршрути більше транспорту, а й оптимізувати існуючі перевезення. У планах профільного департаменту — і розширення, і відновлення, і нові маршрути. Причому чекати завершення війни ніхто не збирається — робота триває вже сьогодні.

ВОЛОДИМИР МАТЯС, ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Ми навіть зараз не стоїмо на місці.Ми постійно в роботі в плані якихось перспектив, напрацювань щодо відновлення, відбудови, нового будівництва. Тобто, звісно, у нас в пріоритеті відновити все те, що постраждало, ушкоджено і зараз не працює. Такі обʼєкти, як Салтівське трамвайне депо, такі обʼєкти, як метродепо, яке постраждало.

Але Харків дивиться вперед не лише крізь призму відновлення. У місті вже готують нові проєкти розвитку — від розширення метрополітену до впровадження сучасного електротранспорту. Це не просто ремонт після руйнувань, це стратегія, яка формує майбутнє міста. Міста, серце якого бʼється у ритмі транспорту.

ВОЛОДИМИР МАТЯС, ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Транспорт – це про життя міста, це невідʼємна складова життя міста. І, звісно, це про моє життя теж. Місто без транспорту – це не місто. Без роботи транспорту неможлива робота інших підприємств, установ. Тобто місто живе якраз завдяки тому, що в ньому рухаються люди, рухаються транспортом. Без цього місто б не запрацювало. І оця незламність міста Харкова, вона у деяких людей, і в мене теж, асоціюється, в тому числі з тим, що ми змогли запустити транспорт. Тобто це було дуже важливе рішення – відновити роботу транспорту. Це для того, щоб місто жило, це для того, щоб була можливість відкривати якісь заклади, організації, починати працювати. Тому так, це дуже важливо.

ОСТАННІ НОВИНИ