Что нового в условиях поступления в ВУЗы, и как будет воплощаться в жизнь новая редакция закона «О высшем образовании»

11.04.2014 19:13   -
Автор:

Зустріч Міністра освіти і науки України з ректорами та профспілками харківських ВИШів розпочалась відразу з головного. Вступна кампанія – якою її бачать нові освітяни. Після довгих переговорів, у Міністерстві дійшли згоди – оцінювання атестату таки зменшать, але вже до 60-ти балів.

Сергій Квіт Міністр освіти і науки України

Нажаль стандарти шкіл в Україні є дуже різними. Ми маємо дуже хороші і дуже вимогливі школи, і маємо дуже слабкі і не вимогливі школи. І там, де школа слабка і не вимоглива, там набагато легше випускникам одержати найкращі оцінки. Ну і звичайну вже тут ми можемо говорити про корупцію також.

70 балів у володарів найкращих інтелектуальних досягнень таки відберуть. Також у Міносвіти планують ввести експериментальний коефіцієнт 0,75 для непрофільних предметів.

Сергій Квіт Міністр освіти і науки України

На IT наприклад. У вас фізика, і у вас математика. І потрібно зробити біль важливими, більш вагомими ті предмети, які пов’язані з математикою. Тому, що це IT. І тому до непрофільних предметів можна примінити оцей коефіцієнт 0,75, тобто вага їхня буде меншою, а математики буде більшою. Там буде коефіцієнт.

Не мало уваги приділили і новій редакції закону «Про вищу освіту», згідно якому вищі навчальні заклади мають отримати фінансову та організаційну автономію.

Сергій Квіт Міністр освіти і науки України

Наприклад, обрання ректора повинно бути тільки прерогативою колективу університету. Вчена рада університету зможе визначатися стосовно того, кого вона бере на роботу. Тобто вона сама може визнавати дипломи тих викладачів, професорів,  які приходять на роботу, які мають наприклад західні дипломи.

Нові реформи харківські ректори вважають корисними і необхідними.

Валерій Головко ректор Харківської державної зооветеринарної академії

ВУЗ такой многогранный организм, что извне бюрократически его нельзя управлять. Для этого есть ученые советы, есть студенческие самоврядные организации, и нам руководителям виднее, что делать в ВУЗе, какую специальность развивать, востребована она на рынке труда или не востребована. Куда вкладывать деньги, где их заработать.

Але, кажуть ректори, є але. Наразі актуальнішим є питання, як же швидко почнуть діяти в країні ці новації. Міністр же зазначив, реформи почнуть втілювати у життя тільки но приймуть новий закон «Про вищу освіту». Щоправда, поки що цей проект пройшов лише перше читання у Верховній Раді.