Харьков будет добиваться права обновить трамвайный парк зарубежными вагонами

20.09.2013 18:15   -
Автор:

Вперше оновили трамвайний парк Першої столиці вагонами з Чехії у дві тисячі одинадцятому. За гроші інвестора закупили 20 одиниць. Щоправда не нових, а тих, що вже були у вжитку. Однак ні в яке порівняння з харківськими трамваями іноземці не йшли. На них не могли натішитися ані працівники "Міськелектротрансу", ані пасажири.

Олена водій трамваю

-Хорошие вагоны, хорошие, правда. В эксплуатации очень удобные.

Олена пасажир трамваю

-В глаза бросается изнутри, ну как бы он отличается от наших. Если наш вот б/ушный поехал, то конечно с этим разница видна.

Віталій пасажир трамваю 

-Очень хорошо так, хороший салон.

І дійсно, порівняння було не на користь співвітчизника. Цей трамвай пробігав сорок років по місцевих рейках, а ось цей стільки ж по празьким. Відрізнялися ровесники не тільки зовнішнім виглядом, а й станом технічного начиння в середині. Чеський трамвай на відміну від харківського – наче нова копійка.

Олександр Гетьманов перший заступник директора КП "Салтівське депо"

-Они в принципе новые, практически новые. Хотя вагон с линии, вагон рабочий в таком состоянии, я бы сказал, у нас практически как с завода.

Володимир Бадьянов заступник директора депо з ремонтів

-Я получал в свое время новые трамваи из Чехии в 80-м году. И скажу, что эти трамваи мало, чем отличаются от новых, насколько они хорошо сохранились, потому что на сегодняшний день лучшего трамвая не создано. По надежности и срокам эксплуатации этот трамвай один из лучших.

Харків і далі хоче оновлювати трамвайний парк іноземними трамваями. Адже так значно дешевше. Та й якість чеських вагонів у рази краща за вітчизняні. Однак Кабмін своєю постановою заборонив містам України купувати електротранспорт іноземного виробництва. Тож Перша столиця готова разом з Міністерством інфраструктури та «Укрелектротрансом» сформувати спільну позицію з цієї проблеми, щоб винести її на розгляд Кабміну.

Сергій Дульфан директор Департаменту транспорту

-Так, це одна з функцій держави – захищати національного виробника. Тому подібні обмеження з економічної, політичної та внутрішньодержавної точок зору цілком обгрунтовані. Але, з іншого боку, виходить, що ми повинні заплатити за один новий вагон вітчизняного виробництва 3,5-4 млн. грн. Навіть якщо врахувати, що закупівля рухомого складу здійснюється на умовах паритетного фінансування з місцевого та державного бюджетів, для міста це складе 2 млн. грн., при цьому іноземний вагон обійдеться приблизно в 600-700 тисяч.

Михайло Добкін голова Харківської облдержадміністрації

-Если посмотреть на возраст трамваев, которые сегодня у нас работают, и посмотреть на возраст трамваев, которые мы можем купить как б/у и на их состояние, то мы покупаем абсолютно новые трамваи \склейка\ Если это будет реальной проблемой для безопасности этого вида транспорта, невозможность купить пусть не новое, но гораздо лучшее, чем у нас есть, будем обращаться в Кабинет Министров, чтобы они внесли изменения в существующие законы и нормативно-правовые документы, которые запрещают покупать.

А поки державна програма оновлення міського електротранспорту не виконується, підкреслюють у мерії, у Харкові продовжують дбайливо ставитися до існуючих вагонів. А ще дотримуватися періодичності техобслуговування і нарощувати обсяги капітального ремонту. Цим займаються на Харківському вагоноремонтному заводі. Такий травмай тутешні спеціалісти здатні перетворити на ось такий красень – і деталі відшлефують, і корпус оновлять, і обшивку замінять. І хоча процес ремонту об"ємний та затратний, кажуть на підприємстві, – результат того вартий. Старенькі вагони з майже піввіковим стажем стають не гіршими за нові.

Василь Вітченко генеральний директор КП " Харківський вагоноремонтний завод"

-Изготовляется полностью подножки, обшивка вся, восстанавливается рама, стойки – ну то есть все несущие части кузова.

До кінця року вагоноремонтний завод проведе капремонт ще близько 10 вагонів, каже Сергій Дульфан. За його словами, відремонтовані тут трамваї здатні побігати без ремонту ще років з п"ятнадцять. Та все ж Харків хоче домогтися права оновити трамвайний парк. І іноземні вагони, нехай вони і були у використанні, – це вихід, адже якість їх дуже висока, підкреслив Сергій Дульфан. А значить перевезення пасажирів в них безпечне та комфортне. Що власне і є головним в роботі міського електротранспорту.