Харків – флагман з втілення електронного Уряду в Україні. Повна автоматизація розпочалась ще з дев'яностих років. Створено комунальне підприємство "Харківський інформаційний центр", яке займається необхідними процесами. Починалось все з автоматизації архіву даних, далі створили единий реєстр державних актів, сайт міської ради. Тепер кожен напряму може звернутись до мера, подати заявку. З дві тисячі шостого року міська рада повністю перейшла на електронний документообіг. А вже наступного року запрацювала служба 15-62. На її сайті кожен може зареєстуватись, та теж залишити заявку та отримувати необхідну інформацію.
Олександр Попов директор КП "Харківський інформаційний центр"
Если вы там укажите свой емейл, то вам на почту будет приходить уведомление о плановых работах по вашему адресу. То есть вы заранее будете узнавать, что у вас там через две-три недели планируется отключение воды или подготовка в рамках к зиме.
Далі у Харкові відкрили центри надання адміністративних послуг. У них працює єдиний веб-портал. Через нього городяни можуть отримувати інформацію.
Тетяна Чечетова-Терашвілі заступник Харківського міського голови – керуючий справами виконавчого комітету міської ради
Каждый житель нашего города может организовать свой личный кабинет и через этот личный кабинет он может посмотреть перечень услуг, которые оказываются центром. Он может подать документы для консультирования администратору в электронном виде, чтобы он их рассмотрел. Он может записаться на прием в любой из десяти центров на нужное и необходимое ему время. Он может подать документы в электронном виде на получения того или иного разрешения, либо на получения той или иной услуги, если это разрешено законом и посмотреть состояние дел по своей заявке.
Перелік послуг, які надають центри, постійно збільшується. У планах, -розповідає віце-мер, цьогоріч запустити більше двадцяти послуг органів державної влади та мерії. Зокрема, планується видача документів державної архітектурної інспекції, служби з надзвичайних ситуацій.
Тетяна Чечетова-Терашвілі заступник Харківського міського голови – керуючий справами виконавчого комітету міської ради
В городском совете мы хотим полностью организовать выдачу выписок с решений сессий, решений исполкома пока только по одному Департаменту сразу на месте, чтобы заявитель мог электронно заказать и прийти ее в центр получить. То есть мы уменьшаем количество приходов заявителя на один раз, либо электронно заказать и электронно ее получить.
Крім того, нині створено ще один додатковий сервіс – портал органів місцевого самоврядування.
Олександр Попов директор КП "Харківський інформаційний центр"
Очень много информационных проектов создано в разных департаментах городского совета и в различных службах. На этом портале мы пытаемся все эти проекты обьединить для того, чтобы, ну, харьковчанам было удобно находить различные свои потребности. Кому нужно там оформить субсидию, кому нужно ребенка в садик записать, узнать информацию о школе. Мы сведем это все на единый портал.
У планах цьогоріч запустити й проект Єдиного електронного кабінету. Це реєстрація харків'ян, їхня ідентифікація та доступ до всієї бази електронних ресурсів Харкова. Такий проект, вважають спеціалісти з електронного урядування, необхідно запустити по всій країні. Тільки створити національну айді-карту.
Роман Веприцький кандидат юридичних наук, експерт з електронного урядування
У каждого украинца будет айдикарточка, каждый будет иметь свой личный электронный кабинет, в рамках этого кабинета он сможет, благодаря своей карточке зайти в свой электронный кабинет, посмотреть какие службы по нему интересовались его личной информацией, обратиться через электронный кабинет в ту или иную структуру власти, получить ответ, получить информацию в свой электронный кабинет
На сьогодні, -розповідає Роман Веприцький, попри намагання регіонів, зокрема Харкова, реалізувати систему Електронного Уряду, до кінця неможливо.
Роман Веприцький кандидат юридичних наук, експерт з електронного урядування
Как бы регионы на местах не старались реализовать электронное правительство, без участия центральных органов власти это невозможно. Первое действие, которое необходимо выполнить – это реализация стратегии, то есть необходимо разработать стратегию реализации электронного правительства в Украине.
Наразі ж, -каже спеціаліст, такої стратегії немає. Вона необхідно для того, аби повністю прибрати корупцію з органів державної влади, мінімізувати контакт із чиновниками. Як приклад, приводить паперову тяганину, яку не можливо виключити без необхідного не те законодавства.
Роман Веприцький кандидат юридичних наук, експерт з електронного урядування
Справка о несудимости. На сегоднешний день получается таким образом: власти нужна эта справка, человек идет во власть брать эту справку для того, чтобы эту справку отдать во власть, но, это не логично. Если власти нужна информация судим человек или нет, то власть должна сама разобраться, сама посмотреть судим он или нет и не грузить этими проблемами человека.
База для реалізації Електронного Уряду є, -певен Роман Веприцький, необхідні лише зміни в законодавстві та відповідні постанови Кабміну.