Як Харків зміниться до 2050 року? Деталі епохального транспортного плану міста
Відверта розмова про нагальні транспортні питання Харкова і пошук відповідей на них. Саме таке визначення отримала конференція, що відбулась під назвою “Відбудова Харкова. Влада + громада: Транспорт” Під час заходу учасники детально розглянули численні виклики сьогодення. Серед яких, значну увагу отримало й обговорення Плану сталої міської мобільності Харкова, який 20 грудня затвердили депутати міськради.
Цей документ, говорять учасники конференції, – не просто стратегія. Це дорожня карта, що визначає, як може змінитися Харків протягом найближчих 25 років.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Це, в принципі, такий знаєте, документ, що містить рекомендації на довгу перспективу і він стосується, перш за все, безпечного пересування містом, розвитку мобільності міста в цілому. Це такий фундамент для того, щоб на основі цього документу ми вже приймали певні рішення щодо інфраструктурних рішень та тих рішень, що стосуються організації дорожнього руху транспорту. Основною ціллю цього документу було визнання візії міста Харкова та його пріоритетів. На основі цих візій та пріоритетів були вже складені рекомендації та заходи, які пропоновані нами для втілення у найближчі роки. І там план заходів розрахований до 2050 року.
Однак, при цьому в міськраді підкреслюють, що положення та рекомендації, викладені в Плані, не догма, а це означає можливість їх постійного оновлення та коригування із врахуванням нових викликів.
ВОЛОДИМИР МАТЯС ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ БУДІВНИЦТВА ТА ШЛЯХОВОГО ГОСПОДАРСТВА ХМР
Цей документ є динамічним, тобто, ми тепер, як розпорядники цього документу, маю на увазі Департамент будівництва та шляхового господарства, ми зараз хочемо створити робочу групу, яка буде вже вносити та коригувати ті чи інші параметри цього документу. Бо ви знаєте, неможливо зараз прогнозувати, що буде з містом через 2-3 роки. Тобто це постійно треба оновлювати, робити нову аналітику та, відповідно, змінювати ці заходи чи пріоритети.
Наразі ж, серед іншого, у Плані йдеться і про розвиток громадського транспорту, для якого рекомендується створити окремі смуги на дорогах, а також будівництво восьми нових станцій метро. Важливо, що численні заходи, викладені в плані, акцентують учасники конференції, спрямовані на досягнення нульового рівня смертності у ДТП. А це вагомий крок до безпечного пересування містом.
ПАВЛО ХРАМОВ АВТОР ТЕЛЕГРАМ-КАНАЛУ “ХАРКІВ ДЛЯ ЛЮДЕЙ”
Стала мобільність – це означає, що йдеться про всіх учасників руху. Не тільки про малу частку. В цьому документі ось, до речі, є ця цифра – 21% кожен день користується автомобілем. А і про інші 79% людей, які користуються іншими видами транспорту, в тому числі й ходять пішки. І як на мене це дуже правильний поворот в розвитку нашого міста.
Робота над планом не потребувала фінансування з бюджету міста – документ розроблений завдяки допомозі міжнародних партнерів. Його створення почалося ще у 2020 за фінансової підтримки урядів Німеччини та Швейцарії. Однак, через повномасштабне вторгнення представники міськради та Німецького товариства міжнародного співробітництва призупиняли роботу і повернулися до неї вже в 2023-му. У результаті ж був отриманий документ, який учасники конференції назвали епохальним.
ДМИТРО БУЛАХ КЕРІВНИК ХАРКІВСЬКОГО АНТИКОРУПЦІЙНОГО ЦЕНТРУ
План сталої міської мобільності – це певна основа. Тобто, раніше, до його затвердження, до його розробки, всі рішення, ну майже всі рішення, могли ухвалюватися як завгодно. Відповідно, оце певна основа, певна система координат, в якій наше місто буде розвиватися, не тільки транспорт громадський і особистий, це і пішохідні зони. Це і про велоінфраструктуру, просто пішохідні комунікації. Про пересування в нашому місті. І цей документ буде мати вплив на кожного харківʼянина, на кожного. І якщо все буде динамічно рухатися, якщо всі будуть слідувати цьому плану, то якість життя в нашому місті істотно покращиться для всіх, це важливо.
Продовжуючи тему сталої міської мобільності, на конференції підкреслили, одним із найуніверсальніших інструментів для її досягнення є розвинена, комфортна і безпечна велоінфраструктура. Адже саме вона вирішує багато ключових питань: екологічних, економічних, соціальних та транспортних. І Харків має передумови для її успішного впровадження.
Саме тому міськрада ініціювала розробку нової концепції велосипедного руху та облаштування велосипедної інфраструктури в Харкові, яку також представили під час конференції. Цей проєкт передбачає системний підхід, спрямований на інтеграцію принципів сталого розвитку, підвищення рівня безпеки та поліпшення екологічного стану міського середовища.
Представлені під час конфернції розробки, наголошують учасники, спрямовані на майбутній післявоєнний період, дбати про який однак необхідно вже сьогодні. Це дозволить одразу після перемоги, маючи готову основу для дій, робити Харків комфортнішим, безпечнішим і зручнішим для кожного мешканця.
ОСТАННІ НОВИНИ
- Будування підземних шкіл та інші умови для проживання у Харкові: Ігор Терехов озвучив плани
- Чому росіяни дедалі частіше випускають на Харків “Молнії”: деталі чергової атаки
- Харківські енергетики відновлюють вуличне освітлення в Індустріальному районі
- «Ця людина – це глиба». У Харкові відзначили ювілей видатного академіка та науковця
- В Індустріальному районі Харкова відключать воду