Кабинет Министров разработал порядок обучения студентов с особенными потребностями
Студентам з особливими потребами навчатися стане простіше. Уряд затвердив Порядок організації інклюзивного навчання у закладах вищої освіти. Документ спрямований на урахування потреб та можливостей таких осіб задля отримання якісної освіти.
Організація освітнього процесу здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в закладах вищої освіти передбачає:
– створення інклюзивного освітнього середовища; – застосування принципів універсального дизайну в освітньому процесі; – приведення території закладу вищої освіти, будівель, споруд та приміщень у відповідність до вимог ДБН, стандартів та правил; – забезпечення здобувачів освіти з особливими освітніми потребами необхідними спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку згідно з типовим переліком, затвердженим МОН; – забезпечення необхідними навчально-методичними матеріалами та інформаційно-комунікаційними технологіями для організації навчального процесу; – застосування в освітньому процесі найбільш української жестової мови, шрифту Брайля – забезпечення доступності інформації в різних форматах.
У вишах мають утворювати інклюзивну групу за зверненням осіб з особливими потребами. Також може створюватися спеціальний навчально-реабілітаційний підрозділ або група психолого-педагогічного супроводу. Індивідуальний навчальний план студента розробляється за його участі, з урахуванням рекомендацій індивідуальної програми реабілітації особи з інвалідністю та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. Крім того, виші можуть обладнувати ресурсні кімнати; приміщення для надання консультацій психологом, відпочинку, особистої гігієни, медичного обслуговування; зали для занять з лікувальної фізкультури. Супроводжувати студента з особливими освітніми потребами можуть батьки, соціальні працівники та волонтери.