Как в Харькове дети с ограниченными физическими возможностями образование получают

05.09.2019 13:58   -
Автор:
124 школа. Початок навчального дня. Учні поспішають на уроки. Аби не спізнитися, завчасно приїжджають сюди і особливі діти. Біля школи їх зустрічають асистенти. Десятирічна Маргарита вже в четвертому класі. Розповідає, сьогодні насичений розклад уроків.
 
Маргарита учениця 4 класу 
 
Я у світі, фізкультура, природознавство, читання і англійська.
 
Піднявшись спеціальним ліфтом на другий поверх, до ресурсної кімнати перший урок Маргарита розпочинає із заняття з логопедом. Тут відразу декілька таких особливих учнів як вона. Весь час біля Маргарити її мама, але суто до уроків, або на перерві.
 
Тетяна Голубко мати Маргарити 
 
Я нахожусь как ассистент ученика. Я ей помогаю передвигаться на переменах. Подготовится к чему-то, сводить в столовую. Вот первые три года мы были на другой коляске я ее возила. В этом году она пересела на другую коляску и передвигается самостоятельно, да. На счет транспорта, нам повезло наверное, потому, что не во всех районах Украины такое есть. Вот у нас инватакси, спецавтобус. Нас привозят в школу. Нас развозят по домам.   
 
Сама Маргарита, розповідає, просто обожнює ходити до школи. Тут весело, цікаво і друзі. Після першого заняття Маргарита прямує на сніданок. Для таких як вона, у школі облаштували спеціальний піднімач.  
 
Маргарита учениця 4 класу 
 
Люблю ходить на уроки, но в столовую не люблю. 
 
Та мамі вдається Маргариту вмовити поснідати. Пообіцяла доньці, годину гри на фортепіано. 
 
Тетяна Голубко мати Маргарити
 
Это большое испытание. Но, у нас нет возможности о чем-то сожалеть, нет времени расстраиваться, потому, что понимаем, что каждую минуту надо отдать ребенку, чтобы его восстановить. Максимально социализировать, сделать все возможное. Многие думают, зачем вы ходите в школу, а что дальше !? А дальше как у всех – институт. Дальше профессия. Однозначно профессия. 
 
З такими особливими учнями у школі працюють логопеди, дефектологи та психологи. Для кожного індивідуальна програма. На всіх інших уроках вихованці з обмеженими фізичними можливостями навчаються поруч зі звичайними учнями. Поруч завжди асистенти вчителів, які допомагають і роз'яснюють програму. Цьогоріч у 124 школі навчаються 11-ро таких особливих дітей у 8-ми класах з інклюзивною формою.
 
Юлія Пастухова заступник директора школи №124 з навчально-виховної роботи 
 
Дійсно розділення такого в класах немає. Тому, що мета інклюзив, включення з особливими освітніми потребами в навчальний процес. Щоб вони себе відчували на рівні з іншими дітьми, щоб вони соціалізувалися. І ми дійсно намагаємось створювати такі умови, щоб ці діти почували себе вільно. І зараз ці дітки навчаються на рівні з іншими. Розділень ніяких немає.
 
Наприклад, на перерві особливі школярі проводять вільний час зі своїми однокласниками, які залюбки з ними гуляють коридорами та ще й можуть протягнути руку допомоги. 
 
Давид учень 2 класу  
 
Мы с ним дружим и играемся всегда. Помогаем его возить. 
 
Такий навчальний заклад із інклюзивним напрямком у Харкові працює вже дев'ятий рік. Саме 124 школа ще 2010 році  була одна з перших в Україні, що відчинила свої двері для учнів з обмеженими фізичними можливостями. Ініціатором створення таких умов був міський голова Геннадій Кернес. У 2017-му році цей навчальний заклад закінчив вже перший особливий випускник. Зараз він навчається ІТ-технологіям. До заповітної мрії, у Маргарити не один рік навчання та реабілітації. Та вона, запевняє, зробить все можливе, щоб мама нею пишалася.  
 
Маргарита учениця 4 класу 
 
Я мечтаю научится ходить, в первую очередь. И подобрать себе профессию о которой я мечтаю. Либо врачом-диагностом – специалистом по энцефалограмме. Либо учителем по какому-нибудь иностранному языку.