Харків робить міський простір безбар’єрним. Шлях – від мапи до облаштування будівель і транспорту
У Харкові завершується робота зі створення електронного застосунку мапа доступності. Про це розповів директор профільного департаменту харківської міської ради Юрій Шпарага. Мапа міститиме всі дані щодо розташування доступних для людей з інвалідністю маршрутів, показуватиме які з будівель мають зручні під’їзди, які облаштовані пандусами та спеціальними ліфтами.
ЮРІЙ ШПАРАГА ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БЕЗБАР’ЄРНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОСТУПНОСТІ ХМР
Мапа собою представляє електронний застосунок, до якого мають доступ всі бажаючі. Відкривши мапу, вона буде поділена на розділи: медичні заклади, транспортна інфраструктура, розважальні, ну, і так далі. І кожен зможе розглянути той напрямок, який йому потрібний і побачити доступне це місце чи ні. Вирушати з дому чи ні, будемо так говорити. Більше того, ми сьогодні працюємо і над тим, ми місто мається на увазі, і щоб наші зупинки транспорту вони були доступними. І багато з цього приводу вже сьогодні зроблено іми готуємо окремі модулі, які будуть внесені на цей застосунок, де можно буде побачити навіть таке.
Працюючи над мапою доступності, розробляють спеціалісти і таку функцію, як можливість змоделювати маршрут. Це дуже потрібно, наприклад, людям на візках чи з вадами зору, говорить Юрій Шпарага.
Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.
ЮРІЙ ШПАРАГА ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БЕЗБАР’ЄРНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОСТУПНОСТІ ХМР
Я думаю, що ми зробимо таку послугу, як доступність маршрутів. Тобто можно буде прокласти доступний маршрут від однієї точки до іншої.
Паралельно в Харкові працюють і над облаштуванням медичних закладів, закладів освіти та адміністративних будівель, зупинок громадського транспорту пандусами, зручними під’їздами, спецліфтами. Звісно ж, на жаль, через війну ця робота просувається не так активно. І якщо з сучасними забудовами все зрозуміло, то як бути зі старинними будівлями. Юрій Шпарагою говорить, що стосується унікальної історичної архітектури міста, то для таких будинків, теж є рішення.
ЮРІЙ ШПАРАГА ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БЕЗБАР’ЄРНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОСТУПНОСТІ ХМР
Немає іншого шляху ніж технічне вирішення. Що це таке? Це електричні підйомники. Наприклад, які працюють на похилій площині, які працюють на гідравлиці. Ну, там безліч їх видів. Тобто пристосувати їх можно до будь-якого приміщення, до будь-якої інфоаструктури, об’єкту з тим, щоб не порушувати його зовнішній історичний вигляд.
Також зрозуміло, що облаштувати історичні будівлі сучасними засобами доступності – це дороговартісний проект, який скоріш за все вдасться втілити лише після закінчення війни.
ЮРІЙ ШПАРАГА ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БЕЗБАР’ЄРНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОСТУПНОСТІ ХМР
Але що ми цим шляхом будемо йти, це вже сьогодні видно. Без цього нікуди. І метро в першу чергу тут буде таким прикладом. Підземні переходи. Таж сама історія. Технічне вирішення цьому є. Якщо раніше говорили про те, що неможливо вирішити і ставили крапку жирну, то сьогодні технічно це вирішити можно. А справа фінансування це трошки інший напрямок. Я думаю він теж буде вирішуватися.
Наразі ж робота над мапою доступності на фінішній прямій, говорить Юрій Шпарага.
ЮРІЙ ШПАРАГА ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ БЕЗБАР’ЄРНОГО СЕРЕДОВИЩА ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ДОСТУПНОСТІ ХМР
По суті справи, платформа на сьогоднішній день створена, і почалося наповнення.
ОСТАННІ НОВИНИ