Конституционная реформа в Украине. Харьковские эксперты озвучили свои замечания и предложения
Науковці, політологи, чиновники – за круглим столом. Питання обговорення – зміни до Конституції відносно децентралізації влади. Цей процес означає передачу функцій управління від центральних органів влади до місцевих.
Валентина Мамонова професор кафедри регіонального розвитку та місцевого самоврядування
Складова децентралізації – це фінансова децентралізація. Вона передбачає передачу поруч з повноваженнями, які передаються до місцевого самоврядування у повному обсязі фінансових ресурсів, закріплення на постійній основі джерел фінансування діяльності органів місцевого самоврядування, удосконалення, відпрацювання міжбюджетних трансфертів.
У проекті закону передбачено закріплення за місцевими бюджетами частини загальнодержавних податків. Для Харкова це значить – більше коштів на розвиток міста. Також документом пропонується ліквідувати облдержадміністрації.
Олександр Новак секретар Харківської міської ради
Вместо сегоднешних областных администраций, которых должны заменить по реформе областные исполкомы или районные исполкомы, которые будут образовываться областными или районными советами, будет предусмотрен по реформе институт государственного представителя.
І тут,- говорить Олександр Новак, є незрозумілі моменти та певні ризики для органів місцевого самоврядування. Адже державний представник матиме право контролю за актами.
Олександр Новак секретар Харківської міської ради
При чем он получит функции – приостанавливать действие актов и потом только лишь обращаться в суд. При чем это касается, если сегодня органы местного самоуправления подконтрольны только лишь перед государственными органами по вопросам, которые лишь делегированы государством, то сегодня предусматривается как-бы общий контроль и собственны полномочия, и делегированные. Для нас это пока непонятно.
В житті це означає, якщо будуть суперечки, тоді державний представник зможе відмінити акт та питання довго вирішуватиметься в суді. Окрім того, відносно державних представництв, є ще питання.
Микола Тітов депутат Харківської обласної ради
Якщо ми возьмемо статтю 119, то державні представництва мають координаційно-контрольні повноваження. Нема заперечень. А чому ж тоді у 118 записано, що виконавчу владу в районах і областях в місті Києві і Севастополі здійснюють голови державних представництв, одноособов, це що, міні-гетьман?
Тож про децентралізацію та демократизацію у цих статтях мова не йде, – говорить Микола Тітов. Усі свої зауваження та пропозиції експерти надішлють до Києва. Сам законопроект щодо змін до Конституції планується прийняти восени, – розповідають фахівці. Потім необхідно схвалити ще ряд документів. Але враховуючи, що у цей період можливо пройдуть і парламентські вибори, то прийняти зміни до Конституції буде складно. За прогнозами це зробити вдасться не раніше дві тисячі п'ятнадцятого року.