"Інфосіті" – інформаційно-аналітичний портал

Контроль та покарання. Як харьківські перевізники борються з водіями-порушниками

Юлія Чорна кореспондент

-Темний низ, світлий верх, ніяких сигарет за кермом, вічливе поводження з пасажирами та обов"язкова умова – видавати проїздний квиток.  Так мають працювати всі без виключення водії громадського транспорту. Перевірити, міф це чи реальність знімальна група без попередження завітала до одного із харківських перевізників.

В АТП не приховують – всі ці правила прописані на папері. Кожен водій їх знає напам"ять як молитву.

Олександр Степко директор АТП

-При приеме на работу в обязательном порядке, я сейчас позвоню, вам принесут должностную инструкцию водителя, вы можете почитать, там все написано, и водитель расписывается под роспись для того, чтобы не было вот таких вот нюансов, которые, будем говорить, на сегодняшний день говорится, что все водители плохие.

Інструкцію показали, тепер власник супроводжує журналістів на один з маршрутів у бік Сотрировки. Виявляється, неприложні правила водії тут не тільки знають, а ще й, що незвично для Харкова – дотримуються їх. І квитки видають, і людей висаджують тільки на тарифних зупинках.

Микола Токаренко водій автобусу

-Это больная проблема. Говорят, вы нам должны, вы нам обязаны. Ну что я вам обязан, говорю, когда в правилах написано – остановка строго на тарифных остановках. Уже поставили и знаки и все, говорят, мы его выкорчиваем.

-Т.е. бывают и такие, что грубят?

-Да. Да. Недавно чуть не побилим даже.

Сергій Древаль водій автобусу

-Выдаем, конечно, билетики, бывает, конечно, что утром не успеваем, но а так, конечно, выдаем. – Не успеваете, это с чем связано? – Потому что быстренько надо отправиться. Очень большой поток людей.

Павло Пєрєвєрзєв пасажир

-У нас допустим, 61, 40, 250 чаще всего выдают. Если ехать на той же 231-й из Центрального рынка на Салтовку, то я ни разу не помню, сколько я там ездил.

Однак таких взірцевих АТП, а їх в Першій столиці більше десятка, одиниці. Зазвичай, жаліються городяни, водії не просто не дотримуються правил перевезення, а ще й ображають, особливо пільговиків.

Віра Пилипівна пенсіонерка

-Есть молча, есть недовольные. Бывает, даже хамят. А если на остановке ты стоишь один, бывает, что проезжают мимо, не останавливаясь. Принципиально.

Світлана пасажирка

-По поводу льготчиков – я если езжу с мамой, то они так берут, такое ощущение, что они со своего кармана деньги выдают. Очень обидно. Я даже звонила ругалась их начальнику.

Юрій пасажир

-Они все курят. Все курящие водители курят во время движения. Слава Богу хоть  не пьют, и то хорошо.

-А билетики выдают?

-Нет, вообще. Года два уже езжу, не выдают.

Ірина пасажирка

-Билетики? Практически никогда. Даже не предлагают.

Зазвичай, навіть якщо квитки пропонують, пасажири їх не беруть. І навіть не здогадуються, що цей маленький папірець – запорука їхньої власної безпеки. Адже у разі ДТП люди можуть претендувати на грошову компенсацію. Проте не все так просто. Протягом лише трьох днів потерпілий або його родич має надати страховій компанії пакет документів.

Юлія Чорна кореспондент

-Перший документ – акт з місця ДТП, складений співробітниками ДАЇ, другий – медична довідка з описом отриманих травм, третій – заява на виплату страховки. До цих документів потерпілий обов"язково має додати найголовніше – квиток на проїзд у міському громадському транспорті.

Без квитка довести, що потерпілий їхав саме в тому автобусі, де отримав травму, неможливо. Тому перевізники радять – навіть якщо водій не дає талончик – вимагати. І якщо вже попрапив у халепу, завжди викликати співробітників ДАІ, щоб все було оформлено за законом.

Олександр Степко директор АТП

-Если бы это были оформлены документы, то перевозчик бы никуда не делся, потому что я все равно являюсь владельцем автотранспортного средства, я несу ответственность за то, что сделал мой водитель, то я уже потом буду разбираться с водителем, будет он мне возмещать или не будет возмещать, это уже идет на усмотрение предприятия.

Якщо ж у пасажирів виникають інші питання та претензії щодо роботи водіїв громадського транспорту, вирішити їх можна. По-перше, зателефонувавши в укртрансінспекцію, що контролює перевізників. По-друге, у кожному автобусі є дані самого перевізника. Варто лише поскаржитися. Власники АТП запевняють – жоден дзвінок не лишається без уваги. Це стосується і пільговиків. За законом проїзд для них безкоштовний. І платити такий пасажир не забов"язаний навіть гривні, як зазвичай роблять харьківські пенсіонери.

Юлія Чорна