Купи электроавтомобиль – получи льготу. А надо ли?
" Тимчасово, до 1 січня 2020 року, платник податку має право включити до витрат, дозволених до включення до податкової знижки, вартість придбаного на території України транспортного засобу, оснащеного виключно електричним двигуном"
В законопроекті прописано, що кожен громадянин України при купівлі одного електрокара буде мати можливість скористатися податковою пільгою в розмірі сплачених ним податків за рік. При цьому, наголошується, неважливо це буде новий або старий електромобіль. Основна вимога для отримання пільги – щоб транспортні засоби були вперше зареєстровані в Україні.
"У всьому світі для покупців електромобілів створюються різноманітні преференції: податкові пільги, компенсації вартості авто, безкоштовні паркінги тощо. Наприклад, у Китаї покупець отримує компенсацію в розмірі близько 35% вартості авто, а в США така «знижка» становить 25%. У деяких країнах — Португалії, Іспанії, Франції, Ірландії та інших — уряд виплачує субсидію в розмірі від 5000 до 7000 євро."
Екологи в цілому такий намір парламентарів поділяють, говорять, що і спраді в міських умовах електромобілі значно менше забруднюють повітря ніж бензинові і дизельні, але руйнують міф про про те, що вони "екологічно чисті". Адже збільшується потреба у видобутку електроенергії атомними та тепловими електростанціями. Які в свою чергу будуть значно більше забрюднювати навколишнє середовище.
Ганна Желновач еколог
Сначала нужно нам решить что мы будем делать с электромобилями, каким образом потом в дальнейшем мы будем их утилизировать, потому что это огромное количество аккумуляторных батарей будет оставаться, сначала нужно нам создать инфрастуктуру для того, что бы каким-то образом можно было обслуживать это.
Взагалі Україна ще не повністю готова обслуговувати велику кількість електромобілів, зазначають фахівці, тому зараз їх купують лише любителі нових технологій, та ті хто хоче заощадити кошти на дорогому пальному.
Олег Федоренков засновник союзу автоклубів Харкова
Далеко не все электромобили сегодня способны доехать из Харькова в столицу без подзарядки, а это же увеличивает время в пути. Содержать электромобиль, и приобрести его не дешево, а содержать его еще сложней, там же не только моторы, там все это электрооборудование которое довольно дорогостоящее, возможно оно когда-то станет дешевле прогресс не стоит на месте.
На думку автора проекту закону, даний метод стимулювання ввезення на територію України електромобілів сприятиме їх популяризації.