П’ята ранку. Водії маршруток готуються до виходу в рейс. І це не просто сісти за кермо та поїхати. Тут ціла процедура. Обов’язкова умова – спеціальна форма одягу. Після отримують свій шляховий лист. З ним одразу ж до медсестри.
– Сто на восемдесят четыре и сейчас дышим в трубочку и всё, и уезжаем.
Після – перевірка технічного стану автівки. Її провели даївці за допомогою спеціальної лабораторії. Та такий огляд виконують не лише при випуску автобусів у рейс. Роблять це і впродовж дня на кінцевих зупинках різних маршрутів. Виїзжають в такий рейд даївці раз на тиждень. Та, кажуть у транспортному підприємстві – технічний стан майстри перевіряють щовечора. У разі несправності – відправляють на ремонт.
Олександр Степко директор автотранспортного підприємства
– В основном, проверяются узлы, которые влияют на безопасность движения – это рулевое управления, это колеса, затяжка колёс, это карданный вал, затяжка болтов и тому подобное.
Та не аби яка увага і так званій етиці водіїв – їхній поведінці у роботі з пасажирами. І тут є свої правила.
Сергій Сухоніс водій
– Только на остановочках обилечиваем, потом только автобус отправляется, во время движения не обилечиваем, не разговариваем, не курим, не разговариваем по телефону.
Тетяна пенсіонерка
– Никогда не замечала такого, чтоб они курили, это ж совсем беспредел будет, если они ещё курить будут, ну по телефону, если кто-то звонит – ответ короткий, ведь они-то за рулём и я не видела, чтоб они общались долго по телефону.
Нагальною проблемою залишається ставлення автопервізників до пільгової категорії пасажирів. І тут не завжди все гладко.
Тетяна пенсіонерка
– Они сразу трогают с места, учитывая, что я инвалид, мне трудно удержаться. Я на ногах, они даже не ждут, пока ты пройдёшь, допустим удостоверение и сразу по-хамски отношение.
Та з такими водіями розмова коротка. В кожному автобусі є телефон довіри, куди можна поскаржитися на подібні утиски.
Євген Федорчук начальник управління Укртрансінспекції в Харківській області
– Мы об этих моментах знаем, мы с ними работаем, нерадивых водителей, которые не хотят возить лица льготной категории, естественно делаем всё, чтобы таких водителей увольняли с предприятий и больше в системе пассажирских перевозок они не работали.
Але все одно городяни відмічають, зміни на краще в культурі перевезень сталися. Чіткий графік руху та місткий транспорт, все це зручно, кажуть харків’яни. А нова форма одягу – додає естетики.
Юлія технолог приготування їжі
– Улучшение заметно, небольшое, но есть, стараются они как-то и форма появилась, вот я этого заметила.
Тетяна пенсіонерка
– Вот если сравнить, что было раньше, вот эти маленькие маршруточки, тогда было намного хуже, чем сейчас, а сейчас чувствуешь себя, вот такое состояние души, что ты вот личность какая-то.
Лариса швачка
– Раньше конечно были неудобства, ездили как кому удобно, а сейчас очень удобно. По времени ходят , постоянно сажусь в одно и тоже время.
Все це тому, що у Харкові в першому місті в Україні провели укрупнення транспортних підприємств. З сімдесяти кількість перевізників зменшилась до дванадцяти. Тепер їхню роботу зручніше контролювати та удосконалювати.
Анастасія Полякова, Олег Сініцкий. "Харьковские Известия"