Метрошкола – дієвий приклад очного навчання у війну

18.01.2025 16:25   -

Харків і Львів – перші міста України, які розпочали співпрацю в рамках проекту “Пліч-о-пліч. Згуртовані громади”. Освіта в умовах війни – одне з ключових питань. Тому до харківської метрошколи прикута особлива увага. Сюди гості зі Львова завітали в першу чергу.

Львів’яни на власні очі побачили, як організовано навчання в приміщеннях метрополітену, як переобладнані класні кімнати, створена і рекуперація повітря, і шумоізоляція. Гості дізнались також, як розважаються діти на перервах ( відео: дети в кругу с лентой поют) та якими ланчами пригощають малечу в метрошколі.

А відвідавши декілька уроків у метрошколі, члени делегація зі Львова відзначили, що харківські педагоги дуже креативно підходять до навчання, поєднуючи елементи гри з викладанням самого предмету. Так, харківські педагоги навіть сухі факти можуть перетворити на цікаву казкову історію.

Звичайно, що діти залюбки відвідують такі веселі уроки в метрошколі, і їм подобається математика, говорять учні другого класу, бо рахувати сніговиків набагато цікавіше, ніж просто палички.

КАТЯ УЧЕНИЦЯ МЕТРОШКОЛИ
Тут дуже круто. Тут багато друзів. А улюблений предмет – математика.

ДАВИД УЧЕНИК МЕТРОШКОЛИ
Мені дуже подобається ходити у цю школу. Я люблю всі предмети.

ЄВА УЧЕНИЦЯ МЕТРОШКОЛИ
Мені дуже подобається вчитися в метрошколі.

Навчає цих діток Олена Кручина. Жінка розповідає, що вимушена була приїхати до Харкова ще на початку війни під час евакуації з її рідного села Івашки, Богодухівського району, що розташоване всього у восьмистах метрах від кордону з росією. Олена говорить, з перших днів перебування у Харкові вона і її родина відчули, що це місто їхнє рідне. Тож нікуди більше не поїхали. Маючи професію педагога, каже жінка, без роботи сидіти теж не стала – прийшла викладати до метрошколи.

ОЛЕНА КРУЧИНА ВЧИТЕЛЬКА ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Я дуже задоволена, бо працювати в Харкові – це, ну, здається, героїзм, таке якесь натхнення виростає, тому що бачиш за спиною ось ці оченята, які нікуди не поїхали, які знаходяться тут. І, звичайно, їх треба навчати.

Олена говорить, її учні – це і є її крила, її натхнення, її покликання. А ще вчителька зауважує: вона має досвід викладання предметів і в дистанційному форматі, і очному. Тож, каже, офлайн заняття просто необхідні учням, особливо молодших класів. Є велика різниця між дітьми, які вчаться онлайн і тими, які відвідують уроки очно.

ОЛЕНА КРУЧИНА ВЧИТЕЛЬКА ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Переді мною онлайн сидять зажаті, зациклені дітки, які бачать перед собою холодний монітор, а тут вони спілкуються, тут вони сміються, регочуть. Я не знаю, намагаються, навіть, в щось грати, хоч і місця малувато, але все одно вони грають, і мені здається, що найкраще, вони чекають дуже цього дня, коли вони йтимуть до школи.

Тому у Харкові і намагаються робити все можливе, щоби в складних умовах війни якомога більше школярів охопити саме очним навчанням. Для цього і створюють школи в безпечних укриттях. Сьогодні такими просторами є метрошкола та підземні школи.

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

АНДРІЙ МОСКАЛЕНКО ПЕРШИЙ ЗАСТУПНИК ЛЬВІВСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ
Питання освіти воно є дуже важливим і колеги з Харкова показують дуже добрий і правильний приклад, фокуусуючи безпосередньо те, що діти мали навчатися не онлайн, а офлайн. І зрозуміло, що питання безпеки тут номер один. І знайшовши рішення  облаштовувати це, і зокрема, в метро, і в мінус перших поверхах, це дуже правильне рішення, тому що важливо, щоб якомога більше дітей навчались, щоб ми не втрачали жоден день. Тому, звичайно, одним із фокусів наших питань, буде освіта. І ми в межах сьогоднішнього дня дивимось, що працює, які рішення працюють, для того, щоб можно було їх масштабовувати, для того щоб максимально ми могли підтримувати наші міста, підтримувати Харків, що для нас дуже цінною.

Співпраця Харкова зі Львовом в рамках проекту “Пліч-о-пліч. Згуртовані громади ” як раз і покликана об’єднатись над реалізацією важливих на сьогодні питаннях, одним з яких є організація безпечного навчання. Після ознайомлення з Харковом, учасники проекту визначать для себе вже конкретні точки взаємодії і підтримки в цьому напрямку.

ОСТАННІ НОВИНИ