На державному кордоні – новації
Євгенія Кутнова кореспондент
-Транзитні перевезення з GPS-навігацією. Тепер на вантажівки митники вішатимуть електронні замки і слідкуватимуть за транспортним засобом он-лайн. Таким чином хочуть боротися з контрабандистами.
Нові норми почали діяти з п'ятого лютого. Схема роботи виглядає так. Митник вносить номер електронного замку до автоматизовної системи. Дані про нього передаються до Моніторингового центру, що знаходиться у Києві. І тільки після цього, держслужобовець ставить пломбу на авто і вішає на автівку електронний замок.
Сергій Бодров начальник служби інформаційно-технічного забезпечення митних процедур
-Двери заднего отсека должны быть не тентованные, а металические или с прочного металла. Чтобы не было возможности осуществления разреза, тем более открытия. Внутри находится сим-карта и аккумуляторные батареи. Длительность слежения за транспортным средством составляет до десяти суток.
У такого електронного замка всього три ключі. Один у міністерстві в Києві, другий на митниці, де оформлювалась вантажівка і третій у водія. Про всяк випадок, щоб зміг відкрити. Наприклад у разі ДТП.
Сергій Бодров начальник служби інформаційно-технічного забезпечення митних процедур
-Как только он это сделает в течении тридцати секунд сотрудники мониторигнового центра Министерства доходов и сборов Укарины узнают об этом и поступит сигнал к оперативной группе.
Тоді на місце виїде оперативна група, яка перевірить причину використання ключа, а при необхідності і недопустить протизаконих дій. Згодом, згідно нових правил такий електорнний замок повинен бути встановлюватися на кожному транспорті, кожного перевізника, що перетинає державний кордон. Мета єдина, каже міністр доходів і зборів України Олександр Клименко, – запобігти незаконному обігу товарів.
Олександр Клименко міністр доходів і зборів України
-Це дуже якісний сервіс, який допоможе поставити крапку в такому явищі, як контрабанда. Дозволить це зробити, мінімізуючи корупційні ризики та корупційні прояви, мінімізуєтсья людський фактор.
Євгенія Кутнова кореспондент
-На першому етапі електронні замки встановлять на п'яти відсотках транспортних засобів. Під автоматичний контроль підпадають перевізники, які раніше вже допускали порушення. А також ті, які пересуваються незручними маршрутами. Така система обійдеться державі у п'ятнадцять мільйонів гривень. Один замок коштує трохи більше трьох тисяч гривень. Наразі їх виготовили дві з поливною тисячі та перерозподілили на пункти пропуску. Повністю система має запрацювати вже наступного року. Планують такий метод контролю розповсюдити і на залізничні контейнери.
Євгенія Кутнова