Небо і літаки. Курсанти- кожедубівці здійснили свої перші в житті учбові польоти

15.08.2013 12:44   -
Автор:

Підкорювати небо Іван Смеречанський сьогодні буде вперше. Хлопець здійматиметься з інструктором на легкомоторному літаку. Перед стартом – перевіряє крилату машину.

Іван Смеречанський курсант навчальної групи №121

-Передпольотний огляд літака починається з того, що ми відходимо від літака на п'ять- десять метрів, дивимося чи немає криніння, чи рівно він стоїть відносно горизонту.

Останні приготування, мандраж. І ось він- довгоочікуваний взліт.

Півгодини у небі- хмари, сонце, пілотажі. Навчання проходять вдало,- зізнається хлопець вже на землі.

Іван Смеречанський курсант навчальної групи №121

-Побачив зверху землю, побачив наскільки красива наша українська земля. Перший політ був незабутній… Не слідкував за швидкістю, відволікався на землю.

Інструктора не приховують, під час перших польотів помилки у курсантів є. Однак підказують кожному.

В'ячеслав Хаєнко льотчик – інструктор

-Тут много нюансов. Как выдержать направление, как выдержать высоту, как убрать скольжение, как запомнить ориентиры, где находится аэродром.

Курсантам цьогоріч пощастило вдвічі. Окрім того, що літають вперше, так ще й на вітчизняній техніці. Літака ХАЗ- 30 виготовили на місцевому авіаційному заводі. Таке в історії профільного університету теж вперше.

Анатолій М'ялиця генеральний директор Харківського авіаційного заводу

-Самолет комфортный, вы видите его в полете, он выполняет элементы высшего пилотажа и необходимые дела.

Літак здатний розвивати швидкість до двохсот кілометрів на годину. У небо підіймається на висоту до чотирьох кілометрів. Для навчань курсантів самий раз,- кажуть фахівці. Тому саме цей літак і переміг в тендері. На чотирьох таких крилатих машинах тепер і навчатимуться кожедубівці.

Андрій Алімпієв в.о. начальника університету Повітряних Сил ім. І.Кожедуба

-Стоимость эксплуатации этого самолета в два раза практически меньше, чем стоимость эксплуатации предложеных нам вариантов. Порядка миллиона гривен обойдется обучение вот этих двадцати двух курсантов. Общее колличество- шестьсот часов.

Літатимуть курсанти аж до жовтня. Кожен майти пройти практику у двадцять шість годин. З наступного курсу вони з легкомоторного літака пересядуть на реактивний, а згодом і на бойовий.

Євгенія Кутнова