Небо і літаки. Курсанти- кожедубівці здійснили свої перші в житті учбові польоти
Підкорювати небо Іван Смеречанський сьогодні буде вперше. Хлопець здійматиметься з інструктором на легкомоторному літаку. Перед стартом – перевіряє крилату машину.
Іван Смеречанський курсант навчальної групи №121
-Передпольотний огляд літака починається з того, що ми відходимо від літака на п'ять- десять метрів, дивимося чи немає криніння, чи рівно він стоїть відносно горизонту.
Останні приготування, мандраж. І ось він- довгоочікуваний взліт.
Півгодини у небі- хмари, сонце, пілотажі. Навчання проходять вдало,- зізнається хлопець вже на землі.
Іван Смеречанський курсант навчальної групи №121
-Побачив зверху землю, побачив наскільки красива наша українська земля. Перший політ був незабутній… Не слідкував за швидкістю, відволікався на землю.
Інструктора не приховують, під час перших польотів помилки у курсантів є. Однак підказують кожному.
В'ячеслав Хаєнко льотчик – інструктор
-Тут много нюансов. Как выдержать направление, как выдержать высоту, как убрать скольжение, как запомнить ориентиры, где находится аэродром.
Курсантам цьогоріч пощастило вдвічі. Окрім того, що літають вперше, так ще й на вітчизняній техніці. Літака ХАЗ- 30 виготовили на місцевому авіаційному заводі. Таке в історії профільного університету теж вперше.
Анатолій М'ялиця генеральний директор Харківського авіаційного заводу
-Самолет комфортный, вы видите его в полете, он выполняет элементы высшего пилотажа и необходимые дела.
Літак здатний розвивати швидкість до двохсот кілометрів на годину. У небо підіймається на висоту до чотирьох кілометрів. Для навчань курсантів самий раз,- кажуть фахівці. Тому саме цей літак і переміг в тендері. На чотирьох таких крилатих машинах тепер і навчатимуться кожедубівці.
Андрій Алімпієв в.о. начальника університету Повітряних Сил ім. І.Кожедуба
-Стоимость эксплуатации этого самолета в два раза практически меньше, чем стоимость эксплуатации предложеных нам вариантов. Порядка миллиона гривен обойдется обучение вот этих двадцати двух курсантов. Общее колличество- шестьсот часов.
Літатимуть курсанти аж до жовтня. Кожен майти пройти практику у двадцять шість годин. З наступного курсу вони з легкомоторного літака пересядуть на реактивний, а згодом і на бойовий.
Євгенія Кутнова