Новая формула растаможки “Евроблях”
Питання розмитнення так званих «Евроблях» в Україні обговорюють вже протягом 6 років. Ціна і якість вітчизняних авто порівняно з закордонними суттєво різниться на користь останніх. Починаючи з 2014 року українські дороги заполонили автомобілі з європейськими номерами, що викликало неабиякий колапс у законодавчих структурах – велика кількість ввезених авто потребує ретельного обліку і контролю з боку держави. Та численні страйки та мітинги власників машин з іноземною регістрацією, щодо зниження цін на розмитнення, змусили парламентарів вкотре відстрочити узаконення правил. Чим невдоволені автовласники, розповідає автоексперт Олександр Чернявський. Наприклад, він свій 17-річний Volkswagen придбав за кордоном за 1200 євро і досі не розмитнив – через завеликі податки, що в кілька разів перевищують вартість самого автомобіля.
Олександр Чернявський автоексперт Порахували: приблизно 2600 євро тільки акцизу, тобто, вартість розмитнення авто склала більше 300% його власної вартості – більше 3 тисяч євро. В пільговий період це було понад 2 тисячі євро.
З 50 відсотковою знижкою машини розмитнили 220 тисяч власників, ще більше сотні тисяч легалізували "бляхи" коли пільговий період закінчився. Це половина від кількості всіх завезених «євро авто» в Україну, зазначається у даних Державної фіскальної служби. За підрахунками автоекспертів, їх набагато більше
Сергій Ключук автоексперт По неофіцільним даними, на території України понад мільйон автомобілів-"євроблях". Дуже багато авто пішло на смітник. Розмитнили в основному по акції в 50% ті авто, які старіють. А зараз розмитнюють новіші, тому що коефіцієнт віку менше.
Вже зараз Уряд почав розробляти новий законопроект щодо розмитнення «Євроблях», в якому обіцяють врахувати вимоги власників авто на евро номерах, зазначив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій
Владислав Криклій міністр інфраструктури України По-перше, скасувати коефіцієнт віку, який зараз впливає на вартість розмитнення старих авто. По-друге, дати можливість ввозити ретроавто, тому що чинне законодавство не дозволяє цього робити. По-третє, переглянути вимоги за екостандартами, оскільки на сьогоднішній день через обмеження по стандарту "Євро 5", вантажні теж авто не можуть заїжджати.
Надати нові правила обіцяють вже до кінця жовтня 2019 року. Після цього законопроект внесуть до Верховної ради, де вже народні обранці будуть вирішувати долю документа.