Новости газодобывающей отрасли
Розпочали цю роботу рік тому. Але вона складна технічно. І окрім кваліфікаційних фахівців, потрібне і додаткового обладнання.
Володимир Волошин машиніст
Есть машины, которые создают давление газа. Его ж надо дальше проталкивать. Он идёт под таким давлением, что он дальше сам не пойдёт.
На закупку таких машин та ремонт устаткування потрібно майже сімсот тисяч гривень. І це – лише перший етап роботи. Щоб і надалі викачувати газ з цього родовища – необхідна більш масштабна реконструкція. Бо без зупину Червонодонецька станція працює понад сорок років поспіль.
Юрій Федосенко директор правління "Шебелінкагазвидобування"
Начинали мы добычу этого месторождения, разработку этого месторождения при пластовом давлении 245 атмосфер, при котором газ выталкивается на верх. И добыча в 71 году была на этом месторождении 31 млрд в год.
Зараз же з цього родовища щороку вдається викачати лише два із половиною мільярдів кубів на рік. Бо їснуюче обладнання застаріло.
Юрій Федосенко директор правління "Шебелінкагазвидобування"
На балансе у нас осталось 100 млрд. Теперь эти 100 млрд задача забрать. Если модернизацию не сделать, мы их не заберём, они останутся в земле.
Щоб втілити в життя все заплановане – потрібні чималі гроші.
Сергій Костюк голова правління ПАТ "Укргазвидобування"
На сегодняшний день на ту программу, которая существует – это порядка 4-4,5 млрд грн.
Модернізація, кажуть газовидобувачі Харківщини, потрібна не лише на компресорній станції. А й на спеціалізованих промислових підприємств.
Олена Заржицька кореспондент
Це – Шебелінківській завод з переробки газового конденсату та нафти. Він працює понад 60 років. Випускає бензин, дизпаливо, зріджений газ.
Це підприємство – унікальне в Україні. Та от якість продукції, що воно випускає – з кожним роком погіршується, кажуть експерти.
Геннадій Кобаль експерт з переробки нафтопродуктів
Сегодня качество бензина – оно даже по украинским стандартам не проходит. Постоянно на пол-года продлевают срок действия этих ГОСТОв, стандартов бензина. Потом они заканчиваются. Продукция считается полуфабрикатом. Если не будет качество топлива соответствовать требованиям, то завод вообще можно закрывать.
Зберегти завод, робочі місця і довести якість продукції не лише до українських, а й до європейських стандартів можна. Для цього, каже Геннадій Кобаль, потрібно не лише переобладнати існуюче устаткування, а й закупити дві установки: ізомеризації та гідроочистки.
Геннадій Кобаль експерт з переробки нафтопродуктів
Это для бензина – изомеризация. А гидроочистка, установка гидроочистки – это для повышения качества дизтоплива до уровня Евро4. Но денег нет, насколько я понимаю.
Гроші на розвиток усіх напрямків з модернізації і заводу, і свердловин керманичі держави не обіцяють, каже голова правління "Укргазвидобування". Не переймаються проблемеми газовидобувачів і чинні керівники Харківської облдержадміністрації. Єдиний вихід, запевняє Сергій Костюк – підвищити вартість, за якою купує слобожанське блакитне паливо НАК Нафтогаз Україна. Бо для населення його ціна зросла, а відпускна – ні.
Сергій Костюк голова правління ПАТ "Укргазвидобування"
На сегодняшний день себестоимость газа, учитывая капвложения, составляет порядка 890 грн. А продаёте вы? По 419 грн. Цена на газ устанавливает НКРЕ, поэтому мы ведём и с НЕфтегазом переговоры, и с НКРЕ, и озвучили эту проблему в Кабмине.
Куди дівається зекономлені на занизькій ціні гроші – невідомо. В той же час, кажуть у газовики, аби ще більше заплутати сліди, поки що діючий прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк декларує – газовій сфері потрібна реформа. А саме необхідний розділ НАК "Нафтогаз України".
Арсеній Яценюк прем'єр-міністр України
Будут созданы две компании, которые будут заниматься отдельно транспортировкой и хранением газа.
Також Арсеній Яценюк не одноразово заявляв, що попередній уряд під час закупівлі блакитного палива використовував корупційні схеми. Але, твердят експерти, зараз схема особливо і не змінилася. Різниця ціни при купівлі українського блакитного палива і його реалізації – цьому доказ. Не поспішають чинні керманичі України досягти газової домовленості і з Росією. Хоча це треба вирішувати якомога швидше, не приховував прем'єр-міністр під час прямого ефіру "Шустер-лайф".
Арсений Петрович. Такой вопрос в лоб: если не договоритесь с Российской Федерацией по газу. Вот "нет" и всё. Украина готова отказаться от российского газа?
Ответ в лоб: Не готова!
Тож виходить, говорять фахівці, що чинний уряд, як та собака на сіні: і з Росією контактів не налагоджує, і не поспішає розвивати вітчизняне газодобування. Хоча українські виробники могли б допомогти позбутися проблеми із нестачею блакитного палива. Принаймні, частково.
Сергій Костюк голова правління ПАТ "Укргазвидобування"
Если выстроить позицию экономического использования, то тот газ, который добывает компания "Укргазвыдобування", его будет достаточно для потребителей по категории населения.