Офлайн-освіта в Харкові: чи будуть надалі розвивати мережу закладів
У Харкові відбулося засідання Регіонального офісу міжнародного співробітництва, на якому обговорювалися важливі питання, що стосуються освіти в Харківській області. Одне з ключових питань, яке наразі гостро стоїть на порядку денному, є безпека освітнього процесу.
ОКСЕН ЛІСОВИЙ МІНІСТР ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
І коли ми говоримо про перший пріоритет – це безпека дітей, то це комплекс рішень, який зараз згруповується в такий напрямок, як «Безпечна школа». Під таким брендом як «Безпечна школа», і це, перш за все, звичайно, про укриття, що найбільш актуальним є для Харківського регіону. І Харківський регіон – це регіон, який отримує найбільші субвенції сьогодні на досягнення цієї мети. Найбільші суми, це ось зараз 5 млрд додаткового фінансування виділених урядом. Харків отримує 2 млрд і 170 млн на будівництво укриттів, я сподіваюсь на справедливий, якісний розподіл цих коштів на громади, щоб всюди, де є діти, у нас почали будуватися підземні школи і якісні укриття, якісне середовище, в яких можна буде здійснювати освітній процес, бо ми знаємо специфіку Харкова, що далеко не всюди ми можемо спуститись в укриття, тому на ці цілі ви маєте додаткові кошти.
Державне фінансування для будівництва додаткових укриттів та підземнх шкіл є дуже важливим для міста, адже наразі в Харкові перебуває 54 тисячі дітей шкільного віку, більшість з яких вимушена навчатися онлайн. Знамениту підземну школу, яка була побудована у місті, і вже в цьому році прийняла на навчання харківських першачків, побудували виключно за гроші міського бюджету. Очільник Харкова Ігор Терехов наголосив на необхідності розширення мережі таких навчальних закладів.
ІГОР ТЕРЕХОВ ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА
Звісно, нам потрібна дуже потужна допомога. Але, знаєте, не хочу сидіти склавши руки додолу, і сьогодні ми працюємо, ми працюємо над створенням таких безпечних умов, щоб наші діти мали змогу вчитися. Так ми облаштували 6 вже станцій метрополітену, і діти мають можливість там займатися. І я був на першому дзвонику, я бачив ці емоції першокласників, другого класу, третього і випускників. Це справжні емоції, справжні емоції і вони потрібні, дуже потрібні. І з такою охочею, з якою сьогодні діти ходять до школи, вони рвуться туди, ніколи до війни такого не було. І це дуже важливо, дуже важливо, щоб ми створили.
Серед інших питань, що розглядалися на порядку денному, особлива увага приділялася темі інклюзивної освіти.
ОЛЬГА ДЕМЕНКО ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ ОСВІТИ ХМР
Незважаючи на воєнний час, кількість шкіл, кількість класів і кількість дітей, які навчаються в інклюзивному режимі щорічно збільшується. Під час воєнного стану інклюзивно-ресурсні центри Харкова працюють і в дистанційному, і в очному форматі, вони мають змогу виїжджати на безпечні локації і працювати з особливими дітьми. Виходячи із безпекової ситуації, ви це вже добре знаєте, у нас діти навчаються в метрошколі. Майже на кожній станції ми маємо інклюзивні класи. В першій в Україні підземній школі, гімназії 88 повністю продумано інклюзивне середовище, починаючи з підйомника, далі орієнтувальні сенсорні смужки для слабозорих, вбиральні і т. д.
ОСТАННІ НОВИНИ