Охота на зайцев
Квитки – напоготові. До трамваю номер п"ять завітали ревізори. Аби не пропустити жодного пасажира, який не має квитка, перевіряючі працюють у групах по три людини.
Олександр Ткачук старший контролер Салтівського депо
-Контролёры заходят в поформенной одежде в вагон. Ждут, пока пройдут кондукторы и потом начинают проверять. Контролёр должен быть в форме. Служебное удостоверение должно быть всегда открыто.
Традиційно, квитки можуть придбати у кондукторів. Та іноді через їхню нестачу квитки продають і самі водії трамваїв.
Євгенія Редько водій
-Есть передают, есть не передают. Но если человек не захотел заплатить 1,5, то потом он заплатит 30.
Та таких ризикових зайців щоразу стає все менше, говорять і водії, і контролери. Під час ревізій, що проводять на різних маршрутах, одна бригада виявляє не більше десяти пасажирів без квитків. Бо городяни розуміють, що оплачувати проїзд у трамваї – необхідно.
Наталія пасажирка трамваю
-Оплачивать – а как же, конечно важно. От этого зависит состояние подвижного состава.
Сергій пасажир трамваю
-Для сохранения. Если мы не будем оплачивать – на чём мы будем ездить. Это важно. Подібна перевірка йде і у тролейбусах. Тут порушників відшукують на кінцевій зупинці. Відчиняються двері і …
Бажаючих проїхати зайцем чимало там, де у транспорті немає кондуктора.
Олександра водій тролейбуса
-Я объявляю по микрофону, чтоб передавали за проезд.
Та передають не всі. Для виявлення таких і проводять перевірки. І ось перші порушники.
-Можете отойти, пожалуйста, отсюда.
За такий безоплатний проїзд – покарання.
Олександр Штонда ревізор громадського транспорту тролейбусного депо №3
-Штраф за безбилетный проезд – сколько это? 30 гривен.
Такий же штраф передбачений і для тих пасажирів громадського транспорту, які намагаються проїхати з простроченими проїзними. Їх також виявляють під час таких рейдів.
Володимир Цапков ревізор громадського транспорту тролейбусного депо №3
-Они выдаются на месяц и каждый месяц меняются проездные.
Тетяна Орлова начальник маршруту №13 тролейбусного депо №3
-Обязаны все платить за проезд, обязаны для того чтобы троллейбус жил, чтоб нам платили зарплату, чтоб троллейбусы ходили.
Власне саме з цією метою утримання міськелектротранспорту і стягується плата за проїзд. І для цього ж проводять перевірки щоденно і на всіх маршрутах електротранспорту.
Олена Завгородня, Анастасія Полякова, Євген Карпенко, Євгеній Дроботов, Харьковские Известия