Педконференція у Харкові: стипендію мера для обдарованих учнів буде збільшено
У Харкові відбувся традиційний освітній форум під гучним гаслом «Освітні бренди Харкова». У безпечному просторі цього дня зібралося чимало представників освітянської спільноти. Педагоги говорять: війна змінила навчальний процес, зʼявилися нові формати, цінності. По-іншому сьогодні звучать і такі поняття, як допомога, підтримка, співчуття. Важливими стали слова «волонтерство» та «донати». Та найголовніше, кажуть учителі, що попри все освіта в Харкові тримає високу планку!
АНЖЕЛА ОСТАПЧУК, ДИРЕКТОРКА ХАРКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №156
Попри військовий час, війну, ми надаємо якісну освіту і послуги, тому що загальний рівень знань учнів доволі високий, і дуже велика кількість дітей обдарованих, які приносять нашому ліцею перемоги в інтелектуальних змаганнях. А також це виклик часу: багато вчителів і дітей беруть участь у волонтерській діяльності, здійснюємо адресну допомогу військовим частинам, військовим бригадам.
АНДРІЙ САМОЙЛОВ, ВЧИТЕЛЬ БІОЛОГІЇ ХАРКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №47
У нас здебільшого онлайн-освіта. І ми намагаємось перетворити її, наскільки це можливо, у реальну. В онлайн-освіті треба використовувати комунікативні методики для того, щоб навчити дітей спілкуватися, думати, розмовляти, коментувати свою думку — і неважливо, який це предмет.
ЛАРИСА МАНЕРКО, ГОЛОВА ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ БАТЬКІВСЬКОЇ РАДИ
Я хочу сказати, що попри всі обставини, наша освіта не те що не слабка — вона найкраща, тримає свій високий рівень. І вона тримається на таких позиціях, на яких не тримається освіта в жодному іншому місті.
ВЛАДИСЛАВ КРОНГАУЗ, ВЧИТЕЛЬ ІСТОРІЇ ХАРКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №3
Ми працюємо в умовах постійних викликів і ризиків. Лунають повітряні тривоги, є прильоти. Але ми пишаємося тим, що наші діти продовжують навчатися.
НАТАЛЯ ТЕПЛОВА, ДИРЕКТОРКА ХАРКІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ №105
В умовах воєнного стану й бойових дій школа змінилася. Нам довелось пристосовуватися до тих обставин, які маємо. Але ми працюємо, не шкодуючи сил, не втрачаючи надії, і наразі робимо все можливе в тих умовах, у яких перебуваємо.
Мабуть, саме в цьому і полягає формула стійкості харківʼян, зауважила директорка Департаменту освіти Харківської міської ради Ольга Деменко. Цю формулу не викладуть у шкільних підручниках — вона викарбувана в серцях харківʼян. А підтримка талановитої молоді та творчих педагогів — особливість Харкова.
Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.
ОЛЬГА ДЕМЕНКО, ДИРЕКТОРКА ДЕПАРТАМЕНТУ ОСВІТИ ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
27 учнів отримують стипендії Президента України, 140 — стипендії Харківського міського голови. Приємно відзначити, що з вересня стипендія буде збільшена. Премії отримують переможці міського конкурсу «Учитель року». Харків — перше місто в Україні, де створено умови для складання національного мультипредметного тесту в безпечних умовах, і цей досвід підхопили всі регіони України. У 2025 році 77 випускників отримали 86 результатів у 200 балів, 82% показали високі результати. І попри те, що міністерство скасувало золоті й срібні медалі, 1169 кращих випускників, незалежно від місця перебування, отримали від Харківського міського голови медалі «Твої успіхи — сила Харкова». А всі випускники — памʼятну нагороду «Пишаюсь твоєю незламністю».
Так, своїми школярами й учителями Харків пишається. Освіта у прифронтовому місті — це самовідданість і вибір незламних. Це щоденний вибір тисяч педагогів, які залишилися тут навчати дітей, та родин, які обрали Харків містом для свого життя. Почесними грамотами було відзначено когорту представників освітянської спільноти.
ІГОР ТЕРЕХОВ, ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА
Знаєте, за ці роки війни Харків став брендом — брендом незламності України. І це, в тому числі, завдяки вам. Ви працюєте, ви даєте можливість нашим дітям навчатися. Бо коли вночі обстріли, а зранку потрібно йти в клас — це справжній харківський героїзм. І я дуже вдячний вам!
Харків завжди був освітянським містом, містом науки, зауважив Ігор Терехов. І він висловив побажання зберегти це звання й надалі, попри всі труднощі воєнного часу. Для цього місто робить усе можливе: будівництво підземних шкіл — теж один із чинників, що сприяє повноцінному навчальному процесу. Бо все починається з освіти дітей.
ІГОР ТЕРЕХОВ, ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА
До першого січня наступного року, я впевнений, ми відкриємо ще три підземні школи. І наші діти матимуть змогу навчатися, а вчителі — викладати й давати знання. Особлива увага — дошкільному навчанню. Я чудово розумію, що ми поки не можемо відкрити дитячі садки, але вже розробили кошторисну документацію й виділили кошти на будівництво підземного дитячого садочка.
Разом з педагогами під час форуму очільник міста обговорив і соціальні аспекти воєнного Харкова: проблеми переселенців, 160 тисяч харківʼян, які залишилися без даху над головою, безкоштовні обіди й проїзд у громадському транспорті. Натхненні та згуртовані спільною справою, вже за кілька днів учителі зустрінуть своїх учнів і розпочнуть ще один навчальний рік у прифронтовому місті.
ОСТАННІ НОВИНИ
- Минулого місяця окупанти обстріляли Харків 14 разів
- Завідувачка харківської лікарні підробляла документи для ухилянтів, — СБУ
- На звання найкращого вчителя країни претендує харків’янин Руслан Шаламов
- У Малинівській громаді під час застілля сталося вбивство
- Вдвічі за тиждень: у Харківській області зросла захворюваність на COVID-19