Переход метро к единому электронному билету и сохранение в Харькове льгот на проезд в электротранспорте. Подробности
З першого грудня Харків почав переходити на єдиний електронний квиток . Спершу до системи Е-тікет підєднали трамваї та тролейбуси. На вулицях встановили спеціальні термінали – для придбання та поповнення карток. У самому транспорті – валідатори для сплати за проїзд. Слідом Е-тікет буде і в метрополітені. З першого лютого завдяки єдиному квитку можна буде користуватися і підземкою. Як зазначили у мерії протягом січня метро повинні обладнати відповідним устаткуванням.
Євгеній Водовозов заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста
Предварительно, но и я думаю, что они выполнят свои обязательства - наш инвестор, они подготовят нам все терминалы внутри метрополитена и минимум по одному проходу на каждом вестибюле к 1-му февраля. Мы ориентируем их, потому что по школьникам и по студентам мы планируем большой объем сделать работы. Мы будем стараться максимально быстро эту систему запустить в полном объеме.
Перенесення термінів запуску системи Е-тікет в метро на місяць, пояснили в міськраді, сталося через технічні проблеми. Фактично систему довелось вручну перезапускати в кожній одиниці рухомого складу : як у тролейбусах та трамваях. Окрім того, кількість вуличних терміналів у Харкові буде збільшена.
Євгеній Водовозов заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста
Мы запускаем огромную систему, огромную махину, она должна сделать один полный виток. Мы обнаружили условную разницу между классическмим просчетом, мы его брали не из головы, по тем же терминалам и сегодня четко понимаем, по обращением граждан и так далее, что их не хватает и есть четкое распоряжение харьковского городского головы увеличить их количество с 323 расчетных до 600, – фактически вдвое. Это займет некоторое время.
Термінали для купівлі карток та їх поповнення для зручності людей планують встановити і на деяких потужних підприємтсвах. Наприклад, на ФЕДі, Турбоатомі та ХТЗ. Щодо тих терміналів, що були в Харкові понівечені вандалами на старті запуску єдиного квитка , то їх роботу, зазначив Євгеній Водовозов, вже практично вдалось відновити. Загалом ситуація як з роботою валідаторів так і терміналів, вцілому стабільна. В місті, не працює близько 6 терміналів. Їх налаштовують. Схожа ситуація і з валідаторами в транспорті.
Євгеній Водовозов заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста
По 1 или 2 единице у нас осталось в троллейбусных депо. 1 или 2 единице в Салтовском трамвайном депо. И дооборудуют, они находились в ремонте, поэтому их не могли в этот момент делать 26 в октябрьском трамвайным депо. Их до 15 января – это будет закончено точно.
Картками метро, що зараз мають на руках харків'яни та гості міста, можна буде користуватися до кінця 2018 року. З поступовим оснащенням вестибюлей підземки терміналами та турникетами, місто відходитиме від старої карткової системи. Окрім того в 2018 році в Харкові будуть збережені пільги на проїзд в електротранспорті для всіх категорій населення, які згідно законодавства мають на це право. Це стосується як пенсіонерів, так і ще кілька десятків пільгових категорій. Всі витрати на компенсацію за перевезення пільговиків передбачені в бюджеті міста.
Cвітлана Горбунова-Рубан заступник Харківського міського голови з питань охорони здоров'я та соціального захисту населення
В этом перечне есть получатели льготы в виде бесплатного проезда, которые пользовались этой льготой в предыдущие годы, а есть такие категории, которые переданы нам на уровень местного самоуправления вот только сейчас. Они полностью переданы на уровень местного самоуправления и мы теперь должны таким образом спланировать свой городской бюджет, чтобы иметь возможность в определенной степени, в определенных объемах покрывать эту льготу. Речь идет о тех льготах, которые закреплены законами Украины.
Лише пенсіонерів, які мають право на безоплатний проїзд, більше 404-х з половиною тисяч. Окрім того, пільги в наземному та підземному електротранспорті буде збережений і для студентів. Кожен матиме право здійснити 60 поїздок в підземці за півціни. А також додатково 30 поїздок з п'ятдесятивідсотковою знижкою в трамваях та тролейбусах. Щодо пільгового проїзду школярів в метро, що було ініційовано харківським міським головою Геннадієм Кернесом і ухвалено депутатами міської ради на останній сесії, їм місто дає можливість зекономити.
Євгеній Водовозов заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста
Школьники в наземном электрическом транспорте будут пользоваться теми же условиями, которыми они пользовались и ранее. Это 15 гривен постоянный месячный проездной билет на один вид электротранспорта, или 20 гривен на 2 вида электротранспорта. Так же по инициативе Харьковского городского головы мы предоставляем школьникам 50 поездок в месяц в метрополитене со скидкой 50%. После получения электронной карты Е-Тикета, который сейчас внедряется в городе.
Аби отримати пільгові картки для проїзду в електротранспорті, зазначили у мерії, представникам всіх пільгових категорій до управлінь соцзахисту йти не потрібно. Починаючи з 2 січня, подати документи на оформлення таких карток можна буде у будь-якому відділенні банку, де харків'яни сплачують за комуналку або ж районних центрах адмінпослуг. Їх оформлення займе близько 2-х тижнів.
Євгеній Водовозов заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста
Если кто-то передаст свою карточку своему сыну, дочке, внуку не имеющего на это право, карточки именные и их нужно показывать при контроле документ, дающий право льготы, один из, этой льготы он будет лишен в нашем городе навсегда. Повторно получить эту карту он не сможет. В случае утери карты, мы просим немедленно обращаться к нам для того, чтобы это решить.
Щодо оформлення пільгових карток для студентів та школярів, то цим вже зараз займаються ВИШі та школи. Щодо проїзду пільговиків в маршрутках, то позиція міста в цьому плані незмінна.
Євгеній Водовозов заступник Харківського міського голови з питань інфраструктури міста
В нашем решении сегодня есть только наземный электротранспорт и метро, но это не значит, что мы позволим нашим перевозчикам не возить льготников. Хотите получать компенсацию, установите систему, которая докажет нам, что вы его возите уже де-юре. Ни одного человека, который имеет права льготы-харьковчанина полностью 100%, мы льготы лишать не будем. Это была очень жесткая позиция мэра города. Да мы не можем человеку позволить ездить сколько угодно бесплатно. Наверное нам придется вместе с вами жить по каким-то понятным правилам. Во-первых учет. во-вторых, какие-то объемы, которые в состоянии город оплатить.

Випуск № 133 (1048) від 06.11.2025





