Проблемы и достижения харьковских центров предоставления админуслуг
300 тисяч харкі"ян. Стільки за минулий рік прийняли в центрах надання адміністративних послуг Харкова. Фахівці звітують: зробили все можливе, щоб задовольнити потреби городян та не змушувати їх чекати у чергах. Адже перелік надаваних послуг сягнув майже 200 сотень найменувань.
Ірина Синицька начальник управління підприємництва та дозвільних процедур
Мы стали более прозрачными и оперативно принимаем документы. На сайте центра предоставления админуслуг возможно увидеть онлайн в открытой сети, это видят не только граждане города Харькова, но и по всей Украине, видна информация, в каком центре можно подать документы, и состояние очереди. Было увеличено количество администраторов.
За розпорядженням Кабінету Міністрів адмінцентрии ще минулоріч розширили перелік своїх послуг. Але існуючі нормативно-правові акти не дозволяють їх надавати через адміністраторів ЦНАП. Це стосується таких послуг, як реєстрація бізнесу, нерухомості та громадських організацій.
Олег Дробот начальник реєстраційної служби Головного управління юстиції в Харківській області
Действовать на базе одного профильного постановления Кабмина всегда очень сложно, потому что оно идет в противоречие со многими законодательными актами.
Так, наприклад, з 16 послуг Держземагентства, які передані центрам, адміністратори ЦНАП можуть надавати тільки чотири, решту 12 надають держреєстратори. Та ж ситуація і з реєстраційною службою. Але фахівці знайшли вихід – вони закріплюють за адмінцентрами своїх представників.
Олег Дробот начальник реєстраційної служби Головного управління юстиції в Харківській області
По порядку мы предоставляем через центры 21 услугу. В каждом из 9-ти районов города Харькова оборудовали по одному рабочему месту для регистрации бизнеса и недвижимости. В основном центре на Красношкольной набережной находится по 2 рабочих места по каждому из направлений.
Крім того, нормативно-правові акти не регулюють і порядок видачі в ЦНАПах закордонних паспортів. Незважаючи на те, що адміністратори центрів повинні були почати їх видавати з 1 січня 2015 року, оформленням міждержавних проїзних документів продовжують займатися виключно приватні фірми та міграційна служба. В останній, жаліються городяни, зазвичай кілометрові черги. Міські ж центри надання адмінпослуг, необхідних законних повноважень так і не отримали. Тому техніка та обладнання, яке закупили ще минулоріч, продовжує чекати кращих часів. Або хоча б представників міграційної служби, для яких тоді ж облаштували робочі місця.
Ірина Синицька начальник управління підприємництва та дозвільних процедур
Через распоряжение Кабмина, документы должны подаваться через администратора, а нормативно-правовые акты не приведены в соответствие. В трех центрах установлено оборудование, во всех девяти центрах организованы рабочие места, помещения в рамках стандартов миграционной службы в рамках центров предоставления админуслуг города Харькова. Остальные вопросы – к миграционной службе.
Яким чином врегулювати нормативно-правові акти можна швидко та якісно, місцеві фахівці та спеціалісти з надання адмінпослуг із Сум та Полтави обговорювали в Харкові. Свої напрацювання узагальнили та відправили законотворцям і до Міністерства економічного розвитку та торгівлі України. Результатів же чекають найближчим часом.