В Україні спростили процедуру оформлення необхідних документів та декларативний принцип отримання права на забудову приватних будинків. Як повідомили у Мінрегіоні, про старт будівництва необхідно просто повідомити відповідний місцевий структурний підрозділ з питань містобудування та архітектури. Щоправда, маючи на руках вже будівельний паспорт на майбутній дім.
У будівельному паспорті відображаються містобудівні та архітектурні вимоги до розміщення і будівництва:1 – індивідуальних (садибних) житлових будинків до 500 кв. м в межах населених пунктів;2 – садового, дачного будинку не вище 2-х поверхів (без урахування мансардного поверху) до 500 кв. м поза межами населених пунктів (на територіях дачних і садових товариств);3 – господарських будівель і споруд, гаражів, елементів благоустрою та озеленення земельної ділянки.
Для отримання паспорту українцям потрібно звернутися до місцевого структурного підрозділу з питань містобудування та архітектури, або ж до Центру надання адміністративних послуг з пакетом документів.
– заявою на видачу будівельного паспорта; – копією документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою (завірену нотаріусом або організацією, яка його видала); – ескізними намірами забудови. Ескіз можна зробити самостійно або це може зробити архітектор; – проектом будівництва (якщо є); – засвідченим нотаріально документом, що підтверджує згоду співвласників земельної ділянки (якщо вони є) на забудову.
Після цього, контролюючі органи перевірять все на законність. І якщо все відповідає вимогам, паспорт можна буде отримати в десятиденний термін. Безоплатно. Про старт будівельних робіт люди повинні також повідомляти контролюючі органи. І зробити це варто не пізніше ніж за день до старту зведення приватного будинку.