Спроби уряду змінити систему оподаткування в Україні вже перетворились на справжню традицію. От і в дві тисячі шістнадцятому на громадян очікуватимуть нові правила. Які саме ще остаточно не відомо, та проект податкової реформи від Мінфіну вже опублікований на офіційному сайті відомства. Нововведень в ньому багато. Зокрема, урядова модель реформи передбачає зменшення єдиного соціального внеску. Та експерти кажуть, українці, за новим податковим кодексом, платитимуть тільки більше.
Сергій Беренда економіст
У нас увеличивается налог на доходы физических лиц. Для большинства работающих это было десять процентов, в меньшей степени это было двадцать процентов, или ноль, кто совсем мало зарабатывал, то сейчас эта планка поднята до двадцати процентов. Мы ощутим это на себе, это увеличение налога на десять процентных пунктов.
Міністерський варіант реформи, при умові, якщо таки буде втілений в життя, вдарить по кишені українців не тільки новими ставками, а і новими цінами, кажуть економісти. Зокрема ,через збільшення акцизів, подорожчає алкоголь та сигарети. Але якщо зростання цін на такі товари «зачепить» українців вибірково, то подорожчання ліків, товарів для немовлят та їжі торкнеться кожного.
Сергій Беренда економіст
Ключевой момент это отмена льгот для сельхозпроизводителей и для фармацевтов. Это означает, что сельхозпроизводители будут платить НДС в фармацевтической отрасли будет увеличен с семи до 20 процентов. Для них, конечно, это новый налог, увеличение налога, с которым они столкнутся.
Для виробників, каже Сергій Беренда, це теж додаткові, небажані витрати. В купі зі збільшеними до двадцяти відсотків податковими ставками, серед яких і податок на прибуток, і ПДВ, вони створюють фактично нестерпні умови для існування малого та середнього бізнесу в Україні.
Сергій Беренда економіст
Что касается среднего и мелкого бизнеса, то вот мое ощущение такое, что они будут уходить в тень. Потому, что работать при тех ставках, которые сейчас декларируются, становится сложнее.
Як для бізнесу, так і для простих людей такий міністерський проект реформи просто неприйнятний, резюмують економісти. Додають: є й альтернативні варіанти. Представники деяких депутатських груп, президентська адміністрація працюють над створенням іншої моделі зміни податкового кодексу. Хоча й ці, запропоновані проекти, не суттєво відрізняються від Мінфінівського в плані впливу на економіку та добробут людей. Та й в місцевих радах між вже існуючими варіантами особливої різниці не бачать.
Тетяна Таукешева заступник міського голови – директор Департаменту бюджету і фінансів
Для бюджета города Харькова это будет очень плохо. Мы посчитали уменьшение доходов в бюджет города Харькова на 600 миллионов. Хоть тот вариант, хоть другой вариант.
Тетяна Таукешева також зазначила, що план бюджету Харкова на дві тисячі шістнадцятий, як і бюджети багатьох інших міст, укладено згідно чинного податкового кодексу. Саме тому асоціація міст України звернулась до Верховної Ради та Кабміну з проханням відкласти ухвалення реформи до дві тисячі сімнадцятого року. Подібні звернення звучать і з боку економістів, які наполягають на необхідності ретельно вивчити усі за та проти і розпочати зміни тільки тоді, коли з'являться адекватні методи її адміністрування. Адже нові податки урядовці вигадали, а от нові засоби їх стягнення – ні.