Що допомагає харківським школярам визначитися з майбутньою професією?
Престижний і перспективний, IT-напрям приваблює все більше школярів пов’язати своє майбутнє із цією сферою. Помітивши інтерес підростаючого покоління до комп’ютерних технологій, міськрада почала всіляко сприяти детальному знайомству молоді з IT-професіями. Так, Департамент цифрової трансформації у тандемі з Департаментом освіта та Харківським IT-кластером займаються проведенням профорієнтаційних ігор для школярів 9, 10 та 11 класів.
ОЛЬГА КУЦЕНКО НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ РОЗВИТКУ ЦИФРОВИХ НАВИЧОК ДЕПАРТАМЕНТУ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ХМР
Діти знайомляться із професіями в IT для того, щоб вони змогли надалі йти до наших вузів навчатися на IT-спеціальності та розвивати цей напрямок. Можливо, навіть сьогодні вони зможуть створити свої стартапи, які можуть бути згодом відпрацьовані. В цьому році це не перший проєкт, вже почали з вересня. Школярі з різних шкіл та з різних класів долучаються до цього заходу і їм дуже цікаво проводити та залучатися до IT.
Проводяться такі профорієнтаційні ігри офлайн в харківських метрошколах. Таким чином, учні можуть не приміряти на себе певну професію, а й вдосталь поспілкуватися з однолітками та прокачати навички роботи в команді.
УЛЯНА ТИМЧУК МЕТОДИСТ ЦЕНТРУ ОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ АДМІНІСТРАЦІЇ САЛТІВСЬКОГО РАЙОНУ ХМР
Дітям, насправді, дуже бракує спілкування. І, зокрема, навчання в метрошколі для них є шансом зустрітися, також познайомитися з новими людьми. Такі заходи профорієнтаційні для них є важливі, оскільки, вони тут зустрічаються із закладами різних рівнів – це і вищої освіти, професійно-технічної освіти, щоб вони краще могли побачити своє майбутнє і якусь реалізацію своїх мрій. І також це, звичайно, ширші можливості для них побачити і познайомимся зі студентським життям і з професіоналами, які працюють у певних вузьких галузях. Наш Салтівський район співпрацює із дуже багатьма закладами вищої освіти і стараємося долучати дітей до подібних заходів. IT – це лише один із напрямків, тобто, діти можуть обрати собі будь-що і для них є усі можливості: і медицина, філологія, IT. Будь-що, що можна намріяти, діти можуть спробувати впродовж року.
Профорієнтаційна гра, зазначають представники Харківського IT Кластеру, дає можливість школярам переконатися, що IT – це не лише програмування. Зокрема, учні розглядають повний цикл розробки проєктів в ІТ, а також технічні й нетехнічні професії. Після загальної теорії учасники генерують цікаві ідеї та втілюють їх у власні стартапи.
МАРІЯ ПРЕДСТАВНИК ХАРКІВСЬКОГО IT КЛАСТЕРУ
Вони зараз мають змогу прийти, разом покомунікувати, придумати якісь ідеї, втілити їх в реальність, розписати. Їм дуже подобається, вони завжди зацікавлені. Це щось нове, чим вони ще ніколи не займалися. І ось можете зараз подивитися, вони дуже бурно працюють. Дітки кожен раз розробляють різні стартапи. Тобто, як ми до цього підходимо. Я можу прийти і сказати: «Діти, уявіть собі, от бувало у вас таке, що ви уявляєте: ось, можливо б, була якесь літаюче ліжко, яке відносило б мене до школи. Чи, наприклад, був би робот, який сам готував би мені сніданок. І діти розробляють те, про що вони завжди мріяли. Що вони хотіли, чого їм не вистачало б.
Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.
Цього разу в профорієнтаційних IT-іграх участь взяло дві команди. Завдання було не із легких: розробити стартап, якого досі ще не існувало. Але для харківських школярів немає нічого неможливого. Так, одна група представила взуття, що буде адаптуватися під різні погодні умови, а інша – шафу, котра сама одягає свого власника. У кожного члена команди була своя посада і зона відповідальності: хтось став продакт-овнером, дизайнером чи бізнес-аналітиком, а хтось приміряв роль тестувальника, сейлз-менеджера та інші посади.
ВЛАДИСЛАВА УЧЕНИЦЯ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 31 ХМР»
Сьогодні я зі своєю командою створили стартап «Магічна шафа», яка створює для людини одяг і сам одягає на неї. Я програмувала цю шафу і разом із командою ми придумували як його реалізувати, які будуть кнопки та який буде одяг, звідки він буде там та скільки буде коштувати ця шафа. Складно було не придумати ідею, а вибрати з багатьох ідей. Тому що у нас дуже-дуже багато ідей для інновацій, які можна реалізувати.
МАКСИМ УЧЕНЬ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №31 ХМР»
Мої обовʼязки були знайти дуже сильно схожий на цей предмет в інтернеті та придумати якусь приблизну ціну.
ТЕТЯНА УЧЕНИЦЯ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ХАРКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №31 ХМР»
Я була відповідальна саме за продажу нашого витвору і, я думаю, я зможу його презентувати. Це дуже цікава ідея, як я вважаю, придумати саме свої розробки, бо зараз в такий час, я думаю, потрібно мати креатив і розвиватися в цьому напрямку. Чесно, ми дуже скучили за офлайн-форматом. Дуже хочеться побачити своїх друзів, однокласників. Звісно, шкода, що так мало ходимо, але я рада хоча б такій можливості.
ОСТАННІ НОВИНИ
- У Новобаварському районі відновлюють висотку, що постраждала від «Shahed»
- Подвійний удар та 11 поранених – окупанти вдарили по Златополю на Харківщині (відео)
- Підтримка армії, розвиток міста, поповнення бюджету податками: Kharkiv IT Cluster підсумовує 2024 рік
- У листопаді власники «Картки харків’янина» зекономили понад 1,7 млн грн
- Ідентифіковано рашистів, які ґвалтували та катували жінку під час окупації Харківщини