"Інфосіті" – інформаційно-аналітичний портал

Студентам и абитуриентам предлагают повышать уровень знания английского

Обов'язковою умовою для вступу до університетів стане володіння англійською мовою на рівні В1, а для випускників вишів- В2. Крім того, організують мовні курси та інтенсиви. Також частину профільних дисциплін пропонують зробити англомовними та запровадити обов’язкове ЗНО з іноземної мови після бакалаврату. Про це повідомила Міністр освіти та науки Лілія Гриневич.
 
Лілія Гриневич міністр освіти та науки України
 
Справа в тому, що всі дослідження демонструють, що економічний розвиток країн дуже залежить від знання громадянами англійської мови. В цьому сучасному глобальному світі, який пов‘язується економічними стосунками, науковими стосунками в різних сферах, які говорять між собою англійською мовою в різних країнах. Зростає важливість знання англійської мови всіма фахівцями. І сьогодні, коли ми дивимось на Україну, то з не англомовних країн Європи, яких є 32, ми за рівнем знання англійської мови перебуваємо на 28 місці з 32. І це свідчить про те, що ми дуже втрачаємо свій потенціал через те, що наші фахівці не знають англійської мови. Тому ми затвердили в Міністерстві освіти і науки разом із нашими партнерами, нам допомагала Британська Рада в Україні, допомагали представники закладів вищої освіти, громадські організації, Концепцію розвитку англійської мови в університетах. 
 
Одна з основних проблем англійської в університетах – це рівень, з яким у виші потрапляють вступники. Мета міністерства полягає в тому, щоб до 2023 року всі студенти володіли мовою на відповідному рівні. Для цього всі абітурієнти проходитимуть «скринінговий» тест з англійської мови всіма абітурієнтами, щоб встановити їхній рівень володіння мовою. Якщо він буде нижче В1, то вступники до початку навчального року повинні пройти мовний інтенсив. А щоб стимулювати тих, хто вже навчається у вишах концепція пропонує наступні кроки.
 
Міністерство освіти та науки України
 
– запровадити оцінювання англійської мови як компонента єдиного державного кваліфікаційного іспиту  для більшості спеціальностей, у режимі «склав/не склав»;
 
– для спеціальностей, для яких не передбачений єдиний державний кваліфікаційний іспит, рекомендувати університетам проводити оцінювання володіння англійською мовою під час атестації магістрів.
 
– включити оцінювання якості викладання англійської мови окремим пунктом у своїй системі внутрішнього забезпечення якості освіти закладу. 
 
До того ж концепція підтримує самостійне навчання та заохочує розвиток безкоштовних он-лайн курсів для вивчення учнями та студентами англійської мови. Такий формат має стати доповненням до регулярного вивчення мови в школі та університеті, а також для різних рівнів учнів.