"Інфосіті" – інформаційно-аналітичний портал

Тролейбус як новий старт: історії тих, хто наважився освоїти нову професію

YouTube video player

За кермо тролейбуса Діану привела не випадковість. Тут криється справжня історія любові. Колись дівчина познайомилася з майбутнім чоловіком саме в депо. І непомітно для себе закохалась не лише в людину, а й у професію.

ДІАНА ЗДОБУВАЧКА ПРОФЕСІЇ «ВОДІЙ ТРОЛЕЙБУСА»
У мене чоловік працював у цьому депо. І ми тут познайомилися. Це було неперевершене знайомство. І потім я разом із ним каталася і він мене багато чому навчив, розповідав мені про тролейбус. Мені тоді здавалося, що це дуже важко і я не зможу так себе пересилити та сісти за кермо. Але ось пройшло вже три роки війни, і я зрозуміла, що мені більше подобається електротранспорт. Мені здається, що в будь-якій професії є невеликі складнощі, але то такі дрібниці. Я вам скажу, дуже-дуже легко. Мені, наприклад, спочатку я думала, все, я не зможу, я сіла, і зрозуміла, що зможу. То треба будь-якій людині прийти, спробувати. І вона зрозуміє, чи її це.

За кермом сьогодні не лише Діана. На території третього тролейбусного депо – контрольно-показова поїздка учнів, які освоюють професію водія тролейбуса. Нині вони вчаться маневрувати в умовах, максимально схожих на міські: вузькі повороти, обмежений простір, складні бокові інтервали. Подібні виклики щодня чекають керманичів громадського транспорту на маршрутах мегаполіса. Така практика є важливим етапом навчання, що допомагає майбутнім водіям почуватися впевнено в реальному русі. Тим паче, що багато із них прийшли з інших сфер та ще донедавна не уявляли, як освоїти цю габаритну машину. 

ОЛЕНА ЗДОБУВАЧКА ПРОФЕСІЇ «ВОДІЙ ТРОЛЕЙБУСА»
Працювала раніше у легкій промисловості, а зараз вирішила вивчитися на водія тролейбуса, стала в центрі зайнятості та скористалася програмою по перепідготовці фахівців. І мені дуже подобається.  

ІГОР ЗДОБУВАЧ ПРОФЕСІЇ «ВОДІЙ ТРОЛЕЙБУСА», МИЙНИК-ПРИБИРАЛЬНИК ТРОЛЕЙБУСІВ У КП «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №3»
Я за кермом навчального тролейбуса вже катався. По місту, багато по місту. Спочатку було дуже незвично відчувати тролейбус, а потім, коли відкатаєш декілька разів, а також по місцях, де найчастіше будеш кататися, то звикаєш. Професія так, складна, я не заперечую. Але, якщо в тебе є інтерес і ти до цього готовий, то все може вийти!

Цікаво, що Ігор вже сьогодні поєднує навчання з роботою – він не лише освоює кермо тролейбуса, а й виконує обов’язки мийника-прибиральника у цьому ж депо. Таку можливість підприємство дає всім охочим: паралельно вчитися, заробляти і краще пізнавати, як все працює зсередини.

ЛЮБОВ ЖАДЬКО НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ ЕКСПЛУАТАЦІЇ КП «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №3»
Ми зараз розуміємо, що пів року вчитися без стипендії, це важко. Тому ми запрошуємо до себе на роботу. І під час навчання вони працюють на території нашого депо. Вони працюють як мийниками, так і слюсарями, малярами. Ми надаємо їм можливість, щоб вони заробляли гроші, поки вони навчаються.

Однак за кермо тут сідають не тільки новачки – керівництво теж не залишається осторонь. У депо впевнені: хороший начальник має показувати приклад не лише на словах, а й на практиці. 

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

КАРИНА КРИВОРУЧКО ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА ВІДДІЛУ ЕКСПЛУАТАЦІЇ КП «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №3»
Керівник повинен вміти та знати, щоб чомусь навчити молодих водіїв, які до нас приходять. У нас немає якогось ґендерного розділення між чоловіками та жінками, водій тролейбуса це є водій тролейбуса. Тому до жінок ставляться так само як до чоловіків, надають такі ж знання. Я з великим задоволенням пішла на курси, вчилася пів року, як всі студенти наші зараз навчаються. Вивчала теорію, практику. Їздила на навчальному тролейбусі. Потім задавала екзамени. Із зараз в цьому році, 1 квітня, я отримала категорію Т, тобто тролейбус.

Сьогоднішня практика – лише один з етапів масштабної підготовки. Майбутніх водіїв тролейбусів навчають не лише крутити кермо, а й повністю занурюють у всі нюанси професії.

ЄВГЕНІЙ БОСЕНКО ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА З НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ КП «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №2» 
Навчання в нашому навчальному закладі майбутніх водіїв тролейбусів відбувається протягом 4 місяців. Воно включає проведення теоретичних занять. Це заняття з правил дорожнього руху, з будови та експлуатації рухомого складу, електробезпеки, охорони праці. І паралельно з цим відбувається навчання керуванню навчальними тролейбусами. Спочатку навчання відбувається на закритих маневрових майданчиках. І потім після набуття первинних навичок керування, майбутні водії керують тролейбусом уже в місті посеред транспортного потоку.

Після чотиримісячного курсу майбутні водії складають іспит та отримують посвідчення. Далі – ще  півтора місяця оплачуваного стажування вже на реальних маршрутах під наглядом наставника. Попри всі труднощі, кажуть на підприємстві, більшість учнів – а це близько 70% – після завершення навчання залишаються у професії й продовжують працювати за кермом тролейбусів.

ЄВГЕНІЙ БОСЕНКО ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА З НАВЧАЛЬНОЇ РОБОТИ КП «ТРОЛЕЙБУСНЕ ДЕПО №2» 
Більшість залишається. І наш навчальний курсовий комбінат працює з 2015 року по двох тролейбусних підприємствах наші випускники близько 60% по обох підприємствах це вже люди, яких ми випускали на базі навчального закладу. Дуже гарно, що навчання відбувається на базі самих комунальних підприємств. Тобто, в процесі навчання учень спілкується і бачить, що його чекає. Ми із самого початку надаємо можливість практики, підсаджуємо до діючих водіїв тролейбуса, щоб він побачив, як відбувається перевезення в лінії, щоб він був більш підготовлений для майбутньої роботи.

Навчально-курсовий комбінат проводить професійну підготовку водіїв не лише тролейбусів, а й трамваїв та автобусів. Якщо людина ще не визначилась із напрямком, під час співбесіди фахівці допоможуть обрати найкращий варіант. Набір на навчання відбувається регулярно. Тож охочі зможуть випробувати себе в новій професії уже цього літа або на старті осені.

ОСТАННІ НОВИНИ