Один з найпопулярніших міських маршрутів – від станції метро "Пролетарська" до ринку "Барабашово". Навіть у будні сила людей бажає їхати у тому чи зворотньому напрямку. Тож з'явилися бажаючі нагріти руки на цьому та пустили власні автобуси. Щоправда, нелегально. Без жодних документів.
-Сейчас, чтоб документы подвезли.
– Удостоверение водителя должно быть при вас и регистрационный таллон на право вождения транспортного средства. Что значит "подвезли документы"?
– Ну я не знаю
Немає документів і у цього водія. Відповідати на питання чоловік не бажає, а запримітивши камеру, ховається.
-Вы знали, что работаете на нелегальном маршруте, у которого нет документов? Вы не хотите с нами общаться?
– Нет.
– А почему? А давно вы работаете на этом маршруте?
– Вы так и будете за мной ходить?
Нелегальних автобусів, що курсують від "Пролетарської" до "Барабашова", 10 одиниць, кажуть в обласному управлінні Укртрансінспекції. Єдиного власника вони не мають. В "роботі" маршрутки вже не перший місяць. Не допомагають ані попередження, ані складені на водіїв адміністративні протоколи, яких з початку року вже майже три десятки. Горе-підприємці все одно намагаються нажитися. Причому не дбаючи про безпеку людей.
Євген Федорчук начальник управління Укртрансінспекції в Харківській області
-У них нет ни лицензии, ни паспорта маршрута. Водители перед выходом на линию не проводят медицинское свидетельствование, машина не проходит технический контроль. В этих машинах, помимо всего прочего, ездить крайне опасно. Билеты здесь никогда не выдаются, потому что их нет. Нет вообще никаких соответствующих документов для работы на этом маршруте.
Розуміють це і пасажири. Однак все одно такі автобуси стороною не обходять. Не жаліють навіть 5-ти гривень – саме стільки коштує проїзд – адже, кажуть, поспішають. А нелегали, мовляв, ідуть швидше за міський транспорт.
В'ячеслав пасажир
– 213-ая – 3,75 грн, по-моему, или 3,5 грн. Но она идет дольше намного.
– По времени насколько? 15-20 минут, полчаса?
– Ну где-то на полчаса. У нее больше остановок. Она делает крюк через бульвар Богдана Хмельницкого, через рынок ХТЗ.
Боротися з нелегалами важко, зізнаються в Укртрансінспекції. Адже водії не бояться штрафів навіть у розмірі до 1700 гривень і все одно виходять на маршрути. Однак за законом для них є більш радикальні міри. Якщо порушення буде повторним, транспортний засіб просто конфіскують. Зупинити ж їхню діяльність назавжди можуть тільки пасажири. І лише одним способом – відмовою від нелегальних послуг. Причому за ради своєї ж безпеки.