Украинско-российский запрет на транзитные перевозки: кто пострадает?

19.02.2016 15:19   -
Автор:

Економічна війна набирає обертів. Чотирнадцятого лютого Росія заборонила проїзд українським фурам. П'ятнадцятого київські урядовці прийняли аналогічне рішення стосовно вантажівок з сусідньої держави. Багатьох перевізників з обох сторін заборона застала просто в дорозі. Сотні автівок разом із водіями застрягли на території чужої держави.

Оксана Рейтер заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції

За нашою інформацією близько трьохста п'ятдесяти наших вантажівок було заблоковано в різних містах Російської Федерації. І ще біля чотирьохсот знаходяться поза межами Російської Федерації з боку Азійських держав. Зі сторони Європи російських вантажівок також біля п'ятисот.

Наразі, са словами Оксани Рейтер, Києв та Москва досягли домовленності про такий собі обмін: українська сторона пропускає російські фури, забезпечуючи при цьому їхню безпеку, російська відповідає тим же. Після цього вантажне транспортне сполучення між країнами зупиниться. Для багатьох вітчизняних товарів, розповідають в Асоціації приватних роботодаців, це стане серйозною проблемою.

Олександр Чумак президент «Асоціації приватних роботодавців»

У нас есть такие члены ассоциации, которые занимаются логистикой, они уже рассматривают размеры убытков. Компании, которые доставляют грузы в Россию, должны будут закладывать дополнительные расходы, которые они направят на решение этой проблемы. Эта проблема может решаться каким образом. Это доставка грузов либо железной дорогой, либо использование услуг российских логистических компаний путем, грубо говоря, перегрузки прямо на границе.

Такі додаткові витрати, розповідає Олександр Чумак, виробникам товарів доведеться закладати в їх вартість. Тож зменшиться і попит на вітчизняні товари в Росії. А це, знову ж таки, суттєві збитки для українських підприємців. І не тільки для українських. Адже взаємні заборони України та Росії на вантажні перевезення торкнуться і інших країн.

Оксана Рейтер заступник Міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції

Таке блокування транзитних перевезень надає збитків товароотримувачам та бізнесу як європейських країн, так і країн Азії. Я хочу, щоб всі зрозуміли: транзитні вантажі – це не відносини між Україною та Російською Федерацією. Тут ми зачіпляємо інтереси європейських країн, тут ми зачіпляємо інтереси країн азійських, з якими ми працюємо.