В Харькове прошёл круглый стол по инклюзивному образованию
Представники шкіл, батьківських комітетів та профільні фахівці зібралися обговорити особливості інклюзивної освіти. Це не забаганка, це – норма цивілізованого життя, кажуть учасники заходу. Така практика загальної освіти, заснована на розумінні, що інваліди в сучасному суспільстві можуть і повинні бути залучені в соціум.
Марина Хоша голова міської батьківської ради
Люди з особливими вадами та потребами вільно пересуваються всім світом, вони володіють механізмами. І я вважаю, що нашою метою круглого столу те, що ми повинні згуртуватися – і чиновники, і влада, і батьки і педагоги, громадський сектор і разом якось проштовхнути напором своїм, добротою це питання. Що ці діти, які йдуть може з наміром інтергуватися і соціалізуватися у суспільство – не залишились аутсайд нашої системи.
Тож вчити доброті потрібно з дитинства, впевнені учасники круглого столу. І саме інклюзивні класи дадуть таку змогу.
Тетяна Шейніна головний дитячий психіатр Харкова, лікар вищої категорії, кандидат медичних наук
В данной ситуации когда мы изначально вместе, и каждый со своей проблемой. В этом классе будут вместе и у которых есть проблемы со слухом, и у которых проблемы со зрением, и психикой. И они будут видеть, что весь мир разный, все люди разные и у каждого есть достоинства с которыми мы живём, радуемся, общаемся, получаем удовольствие и развиваемся.
Ірина Вишнева завідувач КЗ "Харківська обласна психолого-медико-педагогічна консультація" Харківської обласної ради
Дети с особенностями развития они могут быть включены в общей процесс жизнедеятельности, они не остаются где-то там в доме, в квартирах – как часто бывает с детьми с опорно-двигательным аппаратом. Родители боятся их вывозить, стесняются, а это шанс каждому родителю и ребёнку попробовать включиться в жизнь и реализовать свои способности. У каждого ребёнка есть способности и их можно раскрыть здесь.