Серед звичних вагонів, що стоять у депо харківської підземки, один – виділяється сучасним дизайном та технічним оснащенням. Цей електропоїзд Крюківського виробництва – тут новачок. Та окрім зовнішньої привабливості, всередині цього вагону – усе продумано для пасажирів. Є система кондиціонування, встановлене відеоспостереження, зручні та індивідуальні місця для кожної особи. Заради безпеки тут, у вагоні, встановили антитравматичні двері.
Анатолій Однорогов ,заступник генерального директора з експлуатації КП "Харківський метрополітен":
-Эти двери антитравматические, т.е. исключено зажатие пасажира дверьми. Т.е. если попал какой-то предмет, или туловище, или рука – двери останавливаются и дают возможность освободиться пасажиру от этих воздействий.
Комфорту розробники додали і для машиністів. М*які крісла-трансформери та зручна панель керування. Головна родзинка – це розумний дисплей.
Володимир Яновський ,електромонтажник:
-Вот эта панель, которая полностью отображает состояние поезда: открытие дверей, подача высокого напряжения, полностью работу двигателей, температуру, абсолюнто всё. Это монитор, который показывает, что происходит за бортом и- это установлено 4 видеокамеры по бортам, и в каждом салоне.
Такі розумні вагони приїхали до Першої столиці тиждень тому. На лініях харківської підземки їх будуть діагностувати. Аби вияти усі недоробки. Це фахівці роблять не безоплатно, на комерційних домовленостях. Та не виключено, що за деякий час ці комфортабельні вагони повернуться до Першої столиці назавжди. Але закупка нового рухомого складу – потребує певної процедури.
Вадим Дузік, директор зі збуту та маркетингу "Крюківського вагонобудівельного заводу":
-Мы должны понимать, что существует конкуренция. И готовится к тому моменту, когда будет объявлен тендер. Чтобы можно было участвовать в нём на общих основаниях.
Харківські метрополітенівці говорять, придбати нові вагони, ще й такі сучасні – не проти. Бо наразі більшості рухомого складу у підземці – понад тридцять п*ять років.
Анатолій Однорогов ,заступник генерального директора з експлуатації КП "Харківський метрополітен":
-Харьковские вагоны, если брать круговой износ – это более 80% износ В настоящее время мы испытываем нахватку вагонов в связи с пуском Алексеевской линии. Мы практически в зимнем графике работаем без резерва.
Аби вирішити питання із нестачею рухомого складу, у Харківському метрополітені прийняли комплексну програму. Вона розрахована до 2020 року.
Олена Завгородня ,Євгенійи Дроботов, Харьковские Известия.