В Киеве показали испытательную модель нового самолета АН-132. Оживление отрасли или видимое благополучие?

24.12.2016 17:41   -
Автор:
Легкий, вмісткий, стійкий до умов навколишнього середовища та головне, зібраний в Україні. Хоч часи разючих авіаційних інновацій для держави вже позаду, вітчизняний виробник намагається тримати планку. АН-132 – турбодвигунний багатоцільовий транспортний літак створений як спільний проект України та Саудівської Аравії. 
 
Це – поки що тільки перший, дослідний зразок, АН-132Д. Ось Президент дає відмашку і літак йде на урочисту викатку.
 
На цю дослідну модель очікує ще багато випробувань – і в прямому і в переносному сенсі. На березень запланований перший пробний виліт сто тридцять другого, і вже у квітні літак має здійнятись над арабським небом.
 
Петро Порошенко Президент України
 
Цей літак продовжує славетну лінійку наших українських авіатранспортників, серед яких знамениті на весь світ "Антей", "Руслан" і "Мрія". Ще одна особливість створення літака АН-132Д це є те, що це по справжньому міжнародний проект. І я від щирого серця дякую нашим партнерам та замовникам з Королевства Саудівська Аравія за повномасштабну участь в його реалізації.
 
Проект дійсно міжнародний. Насправді, всередині літака українського мало. Американська кабіна пілота, канадські двигуни, англійські гвинти, німецьки системи кондиціювання та життєзабезпечення. Проте, кажуть на заводі, і це – прогрес. Адже в сто тридцять другому, на відміну від попередніх моделей, немає й російських запчастин. В умовах санкційної політики від них, значно дешевших, довелось відмовитись. В результаті ціна такого літака серійного виробництва буде приблизно на рівні п'ятдесяти мільйонів доларів, вартість більш дорогої дослідної моделі на "Антонові" не оприлюднюють. Проте, запевняють: в АН-132, велике майбутнє. Адже головна його особливість – можливість використання в умовах високих температур та здатність злітати та садитись на погано облаштованих аеродромах. 
 
Олександр Хохлов директор програми АН-132 ДП "Антонов"
 
Це літак – це як такий джипчик в авіаційному світі. Ми плануємо його експлуатувати на висококгірних аеродромах. Це в першу чергу Індія та країни Латинської Америки, де літаки АН-32 зазнали широкого використання, і саме їх плануємо замінити літаком АН-132. Також ми орієнтувались на нашого стартового замовника з Саудівської Аравії. 
 
Наразі на підприємстві "Антонов" оцінюють потребу міжнародного ринку літаків у триста таких моделей. Дата серійного виробництва ще остаточно не визначена. Проте, відомо, що вироблятиметься сто тридцять других одночасно в Україні, на "Антонові", та в Саудівській Аравії. Саудівці на своєму заводі допрацьовуватимуть літак для покращення його характеристик. В Україні це зробити наразі досить важко.
 
Віктор Попов голова правління ПАТ "ФЕД"
 
Действительно на сегодня материально-техническая база авиапромышленных предприятий в основном, она изношена на семьдесят, восемьдесят, а то и девяносто процентов. Это значит, что создавать конкурентноспособный продукт новый, сложный, очень тяжело на старой производственной базе, это понятно. 
 
Саме в таких умовах наразі і працює вітчизняний виробник. І навіть на самому ленгендарному "Антонові" обладнання, здається, не змінювалось з радянських часів. Аби відновити матерільно-технічну базу, кажуть виробники, необхідне авіаційне лоббі в Раді, для створення та просування вкрай необхідних виробникам законопроектів. Проте, поки що такого немає, і виробництво залишається дорогим та досить обмеженим. Так, наприклад, державне підприємство "Антонов", окрім дослідної моделі сто тридцять другого, за весь рік, що минає, не випустило жодного літака.