В Минсоцполитики снова заговорили о монетизации льгот
В Мінсоцполітики знов заговорили про реформу системи надання пільг. Закрема, про монетизацію – заміну знижок та безоплатних послуг для деяких верств населення "живими" грошима. Вже зовсім скоро, кажуть посадовці, реформа почне втілюватись у життя. В деяких містах нова система запрацює вже у липні.
Андрій Рева міністр соціальної політики України
Всі ці пільги, коли вони надаються в натуральній формі, вони породжують певну нерівність між самими пільговиками. Ну, наприклад, якщо ветеран АТО, учасник війни проживає в місті Харкові, він користується якими видами міського пасажирського транспорту? Він користується метро, тролейбус, трамвай, автобус. А, наприклад, такий же учасник бойових дій, який проживає в сільскій місцевості, в Харківській області, він цими пільгами не користується, хоча має на це право.
Подолати соціальну несправедливість, впевнені посадовці, і допоможе монетизація пільг. Вона ж, з їх точки зору, вирішить і проблему корупції – чим коротший шлях від держбюджету до отримувача пільги, тим менше ризиків розкрадання коштів.
Андрій Рева міністр соціальної політики України
Хочу звернути вашу увагу, що ми вже деякі елементи монетизації впровадили в життя. Ну, наприклад, для сімей загиблих військовослужбовців в АТО і інвалідів АТО. Якщо раніше ми купляли їм квартири, передаючи кошти обласним державним адміністраціям, а ті купляли ветеранам АТО квартири, і ми мали величезну кількість скарг від самих людей тому, що їм купляли за принципом "бери, небоже, що мені не гоже", то в минулому році ми передали гроші на купівлю житла сім'ям. На сьогоднішній день, три місяці пройшло, в нас немає жодної скарги від людей на те, що хтось десь чимость незадоволений.
Втім, кажуть експерти, не все так добре на ділі, як на словах та в текстах законопроектів. На етапі реалізації реформи можуть виникнути проблеми. Так, наприклад, вважають фахівці, розмір натуральної допомоги може бути замалим, аби покрити потреби пільговиків. Та й про проблему психологічну забувати не варто – люди, які звикли їздити в міському транспорті щодня безкоштовно, швидко витратять виділені їм тридцять, сорок чи п'ятдесят гривень на проїзд, а далі – платитимуть зі своєї кишені. Тож запровадження змін хоч і може врятувати систему ЖКГ від колапсу, проте, викличе невдоволення самих споживачів.
Олександр Охрименко директор Украналітцентру
Хорошо, что власти начали что-то делать, а не только говорить, так как дальнейшее накопление "безлимитных льгот" приведет к коллапсу транспорта, сферы ЖКХ. Но называть это "монетизацией" пока рано — это отдельные попытки решить накопившиеся проблемы.