В Украине растет количество ДТП. Только на Харьковщине с начала года погибли тридцать людей
В Україні зростає аварійність на дорогах. Щодня за офіційною статистикою в середньому у ДТП гине семеро людей. Тільки на Харківщині з початку року сталось майже чотириста аварій. У них загинули тридцять людей.
Олег Ніконенко старший інспектор УПД ГУНП в Харківській області
Основною причиною є перевищення швидкості, особливо на заміських дорогах. На другому місці – це порушення правил проїзду на пішохідних переходах, як з боку водіїв, так і пішоходів, ну, і , звичайно, керування транспортними засобами в стані алкогольного сп'яніння.
З введенням нової патрульної поліції довіра людей до інспекторів зросла, проте відповідальність самих водіїв знизилась, -говорить Олег Ніконенко. Кількість ДТП, де фігурують нетверезі водії збільшилась на сорок п'ять відсотків.
Олег Ніконенко старший інспектор УПД ГУНП в Харківській області
З вини водіїв, які керували транспортними засобами у нетверезому стані зареєстровано двадцять ДТП, в яких два учасники загинули
та майже п'ятдесят отримали травми різного ступеню тяжкості.
Проте неофіційна статистика набагато більша, констатує юрист Харківського автоклубу Денис Журавель. Говорить, що у стані алкогольного сп'яніння їздитити стали набагато частіше.
Денис Журавель юрист Харківського автоклубу
Если раньше там можно было за определенную сумму откупиться, но эта сумма была довольно заметной, вероятности попасться было довольно много и соответственно это останавливало людей. Сейчас, если человек едет и вроде как не нарушает правила дорожного движения, то его полиция и не остановит, но так же известны случаи, когда полиция не останавливала и явных неадекватов на дороге.
Якщо у місті в нетверезих водіїв вірогідність потрапити до рук поліцейських – мінімальна, то от на виїздах вона зростає. Бо там на шляхах знову стоять чоловіки зі смугастими паличками. Це працівники реорганізованого відділу з безпеки на дорогах.
Олександр Сирота радник начальника ГУ Національної поліції Харківської області
Они сейчас выполняют очень тяжелую для себя функцию – они обеспечивают безопасность на государственных и республиканских трассах. Останавливать без причины не имели права ни сотрудники милиции до 7 ноября 2015 года, ни сейчас.
Однак водії скаржаться, що ведуть себе патрульні, як колишні ДАІвці. Про такі випадки, говорить Олександр Сирота, кермувальникам радять повідомляти у нацполіцію. Якщо вони порушили закон, то відповідатимуть. Що ж стосується всієї реформованої патрульної поліції, то її працівникам говорить Денис Журавель, не вистачає механізмів виявлення пияк за кермом.
Денис Журавель юрист Харківського автоклубу
Отбалансировать это можно только по ходу, вот мы сейчас видим к чему это привело, нужно понимать, что в тех или иных моментах ужесточать ответственность, что делается, нужно усиливать патрули, то есть нужно чуть-чуть больше давать им прав и полномочий, нужно проводить ту же автоматическую фиксацию, что оператор выявил, что вот этот водитель неадекватно едет и сразу же сообщил ближайшему патрульному, патрульный принял вызов и сразу же его догнал.
Щодо автоматичної фіксації у нацполіції погоджуються. Говорять, що скоро камери встановлять по всьому місту. Проте давати більші повноваження поліцейським не варто.
Олександр Сирота радник начальника ГУ Національної поліції Харківської області
Когда сотрудник полиции, бывшей милиции получает на себя очень много прав он начинает вести себя нагловато и неадекватно. Поэтому должен быть баланс. Мы должны с обществом не играть в поддавки, а друг друга уважать.
Тим часом парламентарі вирішили боротися із пияками за кермом штрафами. Наразі зареєстрований законопроект, в якому автори пропонують збільшити їх втричі і позбавляти права кермування не на три, як зараз, а на десять років.