В Украине вводят электронную акцизную марку
Боротьба з контрафактною алкогольною продукцією. З першого травня 2020 року в Україні запрацює нова система «Електронна акцизна марка». Вона буде передбачати нанесення на марку акцизного податку для алкогольних напоїв додаткових елементів, а саме QR-код та штрих код. За словами, Олексія Гончарука, уряд вже дав старт впровадженню даної новації.
Олексій Гончарук прем'єр міністр України
Це створить рівні умови для виробників і спростить ведення бізнесу шляхом заміни паперових замовлень на електронні, через е-кабінет платників податків. І буде сприяти посиленню боротьби з ухиленням від сплати податків і зменшення тіньового обороту алкогольних напоїв.
У двох нових кодах будуть зашифровані реквізити марок. Введення такої новації необхідно для створення системи контролю обігу підакцизних товарів. Як зазначають у міністерстві, паперові заявки з часом зникнуть. Для отримання рішення, а саме перевірки сплати акцизу та звітності виробників, буде використовуватись «Електронний кабінет платника податків». Також, не менш важливим фактором, є легальність алкогольної продукції та можливість її перевірки споживачем, та скоріше впровадження системи Track and Trace – відстеження відправників та контролю товарів.
Оксана Маркарова міністр фінансів України
Паралельно з введенням електронної акцизної марки для алкогольних виробів і можливістю для населення перевіряти акцизну марку на легальність за допомогою відкритої бази даних, міністерство разом з профільним комітетом Верховної Ради швидше обробить законодавчі ініціативи щодо повноцінного впровадження трек-енд-трейс.
У Кабінеті міністрів зазначають, сервіс перевірки акцизних марок вже працює, що правда у тестовому режимі. Така програма дає можливість здійснювати громадський контроль над обігом підакцизного товару.