В Україні хочуть врегулювати роботу таксистів
Податки для таксистів. Міністерство інфраструктури хоче врегулювати роботу перевізників, адже за даними урядовців, держава щорічно недоотримує кошти, через те, що цей ринок фактично знаходиться в тіні.
Міністерство інфраструктури України
За оцінками експертів, на сьогодні обсяг ринку внутрішніх перевезень на таксі та легковими автомобілями на замовлення становить близько 40 млрд. грн на рік (у тому числі ринок інформаційних послуг з організації перевезень — близько 4 млрд. грн). Кількість осіб, задіяних у перевезеннях пасажирів на таксі або легковими автомобілями на замовлення, становить близько 220 тис. (1,1% від економічно активного населення), 98% з яких є неофіційно зайнятими фізичними особами, що не зареєстровані як суб’єкти підприємницької діяльності.
І, аби таксисти, вели свою діяльність прозоро, в міністерстві пропонують впровадити патенти, що можна буде оформлювати строком на місяць чи то на рік. А його вартість буде у розмірі однієї мінімальної зарплати. Проте, якщо водій працював без відповідних дозволів, поки не зрозуміло,чи буде він їх оформлювати після ухвалення такого закону.
Роман Чумак юрист
Законом на сьогоднішній день не врегульована відповідальність за недотримання законодавства в сфері отримання патентів. Тобто якщо спростити порядок отримання патентів, звичайно, більше водіїв будуть отримувати його, але якщо не посилити відповідальність таких перевізників дотримання закону не буде відбуватися. Напевно, після прийняття цього закону, поліція буде більш жорсткіше відноситися до питання перевірки, як раз отримання патентів. Органи Нацполіції будуть мати право зупиняти та перевіряти наявність такого патенту.
Адже оформлювати потрібно буде тільки патент, бо міністерство інфраструктури пропонує скасувати обов'язкове ліцензування, натомість буде необхідно лише повідомляти про початок ведення такої діяльності.
Роман Чумак юрист
Безумовно, коли йде мова про те, що здійснюється на підставі повідомлення, тобто йде мова про те, що ви не повинні отримати жодного дозволу, відповідно, якщо ви не отримуєте жодного дозволу у чиновників не має підстав у вас щось вимагати, ви офіційно повідомили про початок своєї діяльності, сплатили патент місячний, або на якійсь інший строк і займаєтеся послугами з перевезення.
А ще законопроект начебто має за мету убезпечити пасажирів, і міністр інфраструктури у себе на офіційній сторінці в соціальних мережах пише про обов"язкове страхування, проте в ініціативі це правило не прописали, тож і гарантій відповідно у пасажира може й не бути.
Роман Чумак юрист
Я думаю, що в цьому питанні потрібно передбачити необхідність страхувати відповідальність водіїв, які здійснюють послуги з перевезення, тобто, якщо з пасажиром щось відбулося, він за рахунок страхової компанії будь-яке відшкодування, якщо ж він, наприклад, не має такого страхування договору, то це лише стягувати кошти з водія, якщо він буде, наприклад, винний у дорожньо-транспортній пригоді, тобто якщо пасажиру буде заподіяна будь-яка шкода. Наявність торгового патенту не означає, що такі пасажири отримають якісь додаткові гарантії у випадку, наприклад, якщо станеться ДТП.