Від прихистку до символу міста: ювілей харківського метрополітену

26.08.2025 11:45   -

На честь ювілею Укрпошта презентувала спеціальну поштову марку. Урочисте спецпогашення відбулося сьогодні, адже саме метро вже пів століття є серцем транспортної системи міста.

Будівництво першої черги розпочалося у 1968 році, а першу ділянку з восьми станцій було введено в експлуатацію 23 серпня 1975 року. Наразі метрополітен складається з трьох ліній і 30 станцій, забезпечуючи важливу транспортну функцію для міста. А сьогодні, крім перевезень пасажирів, підземка відіграє вкрай важливу роль у безпеці харківʼян.

ІГОР ТЕРЕХОВ, ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА
Метрополітен відіграє дуже важливу роль у житті харківʼян і, безумно, це найбільша транспортна артерія міста, окрім цього, це найбільше укриття в місті. І завдяки вам, завдяки тому, що ви працювали цілодобово в перші дні війни укривалися в метрополітені кожного дня 160 тисяч мешканців Харкова. Я памʼятаю, як важко це було, але ви витримали і харківʼяни дуже вдячні вам за це. Ми перші і єдині в Україні, які запустили безкоштовний проїзд в місті Харкові, це необхідність, будемо продовжувати так діяти. Щиро вітаю вас зі святом, з пʼятдесятиріччям і бажаю, що наступне пʼятдесятиріччя буде вдвічі більше станцій у нас і дуже хочу, щоб наш метрополітен був найкращим в Україні.

На честь пʼятдесятої річниці Харківського метрополітену на станції метро «Історичний музей» відбулася церемонія погашення поштової марки спеціальним штемпелем «Харків. Місто Героїв».

Читайте нас у Facebook, Telegram, Instagram та дивіться наші відео в YouТube та TikTok.

На марці, яку Укрпошта випустила на замовлення Харківського метрополітену, зображені станції з усіх трьох гілок міської підземки.

МАРИНА ГУЛЕВСЬКА, ДИРЕКТОР ІЗ РОЗВИТКУ МЕРЕЖІ ХАРКІВСЬКОГО РЕГІОНУ АТ «УКРПОШТА»
Це сумісна робота дизайнерів, ми переглядали велику кількість фотографій, які були зроблені для формування цієї марки.
Дизайн ми узгоджували з керівництвом харківського метрополітену, тут представлені найсучасніші, найвідоміші станції метро. Вони показують розвиток харківського метрополітену і як воно сьогодні виглядає у період повномасштабного вторгнення.

За словами Марини Гулевської, тираж марки — лише сто примірників. У продаж вони не потраплять, адже це сувенірна продукція для подарунків. Пів століття розвитку харківського метро — це не лише колії й станції, а передусім люди, які тут працюють. Ганна Литвинова розвиток харківського метрополітену спостерігала з перших його днів. Жінка працює у підземці пʼять десятиліть. Починала касиром, потім начальником станції, а нині начальник дільниці. Згадує, як все починалося.

ГАННА ЛИТВИНОВА, НАЧАЛЬНИК ДІЛЬНИЦІ З ОБСЛУГОВУВАННЯ СТАНЦІЙ «АКАДЕМІКА ПАВЛОВА», «СТУДЕНТСЬКА», «САЛТІВСЬКА»
Коли ми відкривали метрополітен, ми були всі молоді, обом були всі раді, на вулицях музика звучала, нам всім подобалося метро, робота подобалася, тому я залишилася, тому 50 років як метрополітену, так і мені, що я працюю у метрополітені. Метрополітен завжди відігравав основну функцію — комфортно, швидко, у всі кінці Харкова доставляти людей. Я люблю свою роботу, з першого дня полюбила, це моє.

Сьогодні метрополітен продовжує писати свою історію. І навіть у непростий час знаходяться ті, хто мріє про професію поєднану з ним.

АНАСТАСІЯ МАЗУРКОВА, МАШИНІСТ ЕЛЕКТРОПОЇЗДА ХАРКІВСЬКОГО МЕТРОПОЛІТЕНУ
Працювати машиністом, попрацювати на транспорті — це моя мрія з дитинства. І коли зʼявилася можливість спробувати себе в цій професії, я спробувала і в мене вийшло. На цій роботі я відчуваю себе людиною, відчуваю себе на своєму місці, відчуваю, що я можу брати участь у житті свого рідного міста і допомагати йому.

Пів століття тому харківське метро стало гордістю міста. Сьогодні воно — символ стійкості та життя, яке триває навіть під землею. Воно зберегло харків’ян у найважчі дні війни, стало їхнім прихистком і продовжує бути місцем, де народжуються нові історії міста. І як тоді, 50 років тому, метро й далі рухається вперед — у майбутнє.

ОСТАННІ НОВИНИ