Майже місяць тому Світлана Старова поновила свій гардероб. Вона придбала у магазині новенькі осінні чоботи. Витратила майже тисячу гривень. Але вже через тиждень після покупки, взуття не вдягти – воно виявилося бракованим.
Світлана Старова потерпіла
-И где-то через 7 дней после носки. даже не 7 дней, а сразу у меня осел сапог. Т.е. осела сама высота, высокие сапоги. И начала мне очень натирать обувь. Я ходить в них не могу. Я их протёрла тряпочкой – ещё слезла краска. Т.е. на левом сапоге он стал явно светлее, чем сама холошка.
Звернувшись до магазину, у Світлани чоботи забрали, та гроші не повернули. Із заявою вона прийшла до інспекції з захисту прав споживачів. Там жінці обіцяли допомогти.
Світлана Калачова заступник начальника інспекції з захисту прав споживачів Харківської області
-Если возникают спорные вопросы, может, необходимо провести экспертизу: по чьей вине данный товар испортился.
Заяв щодо придбання неяксних товарів за останні дев*ять місяців до інспенції надійшло понад сімсот. Це щорічний стандарт. Вісімдесят п*ять відсотків зі скарг – вирішилися на користь споживачів. Частіше люди незадоволені якістю техніки, різних послуг та, звичайно, одягу та взуття.
Віталій Крамаренко провідний фахівець інспекції з захисту прав споживачів Харківської області
-Это телефоны, это окна – ПВХ-конструкции, это фотоопораты, обувь сейчас пошла. Сейчас сезон как раз. У нас зима-осень. Обувь, телефоны,окна, двери.
Людина може повернути до магазину не лише бракований одяг, а й той, що не підійшов за розміром-кольором чи-то формою, пояснюють в інспекції. На це законом надається чотирнадцять днів. Але за умови, якщо збережена упаковка та чек. На побутову техніку – діє гарантія, для кожного товару – свій термін. І виправити дефекти у сервісному центрі мають за два тижні.
Світлана Калачова заступник начальника інспекції з захисту прав споживачів
-В случае, если гарантийный ремонт проводится более, чем 14 дней,то за каждый день проведения ремонта сверх установленного законом срока потребителю оплачивается неустойка в рамере 1% от стоимости товара.
Якщо реалізатор товару або виробник не виконав свої забов*язання, то покупець має право звернутися до суду. І тоді людина може розраховувати не лише на повернення вартості товару, а й на компенсацію морального збитку. І такі приклади є, запевняють в інспекції і додають, саме тому не варто миритися з неякісними товарами та послугами. Бо права у покупців є.
Олена Завгородня Сергій Перець Харьковские Известия