За одной партой – особенные и обычные дети. Инклюзивное образование в Харькове

07.02.2014 19:30   -
Автор:

Десятикласниця Поліна Кріпак – звичайна школярка. Єдине – пересувається на візку. Біда з дівчиною сталася два з половиною роки тому. Тоді довелося залишити звичайну школу і перейти на домашнє навчання. А після батьки відправили її до школи номер сто двадцять чотири.

Євгенія Кріпак мати Поліни

Потому что когда мы были на домашнем обучении – это ж не обучение, здесь есть контакт с одноклассниками, она многое видит, многое слышит, дома четыре стены – это не то.

В цій школі у порівнянні зі звичайними для таких особливих дітей створені всі умови.

Поліна Кріпак учениця 10-го класу Харківської загальноосвітньої школи №124

Тут и подъемники и лифты есть, а там ничего нет, только ступеньки. Одноклассники очень хорошо относятся, сразу подружилась со всеми.

Мати майже постійно з Поліною в школі – допомагає. А приїзжають сюди вони на спеціальному шкільному автобусі.

Валентина Київська директор Харківської загальноосвітньої школи №124

Школьный автобус объезжает деток, которых привозит, они далеко живут, рано утром привозит их на 8.30 в школу, дети с помощью пандуса поднимаются в школу, у них есть специальный график, они знают у кого пять уроков, у кого шесть, они объединяются, собираются и водитель таким же образом  развозит детей по домам.

А всередині школи – спеціальні поруччя на сходах. Для школярів з особливими потребами облаштовані санвузли, а в їдальні функціонує підйомник. Створені умови і в самих класах – для учнів зроблені спецпарти. Для комфортного пересування поверхами, їх тут чотири, працює ліфт.

Олег учень 7-го класу Харківської загальноосвітньої школи №124

Лучше, чем на дому. детки, общение, учителя, лучше начинаю понимать, учителя хорошие, комфортно, спасибо, что сделали лифт, теперь я могу ходить по любым этажам.

Таких як Поліна та Олег в школі вчиться дев"ятнадцять дітей у десяти класах. З них п"ятеро – на візках.

Тетяна Левада головний спеціаліст Департаменту освіти

С 2013 года было принято решение исполнительного комитета городского совета была утверждена сеть, где два учереждения имеют статус учереждение с инклюзивным образованием -  это 124 школа, в которой учатся дети с проблемами опорно-двигательного аппарата, и 38-ая школа, это Фрунзенский район, там у нас трое деток, один класс, у которых проблемы с речью и со слухом.

Окрім цього, у місті з майже двох сотень шкіл півсотні обладнанні пандусами для доступу дітей. В Харкові ж мешкає вісімнадцять школярів-візочників, половина з них на домашньому навчанні. Тому в планах міста і надалі розвивати інклюзивну освіту в школах Першої столиці.