Антирейдерський закон

05.01.2017 07:35   -
Автор:
1 листопада набув чинності закон № 1666, який ще називають антирейдерським. Він посилює захист прав на власність. Міністерство юстиції зацікавлене в створенні тому, щоб бути максимально відкритим для громадян. На сайті Мінюсту є близько 13–14 онлайнсервисов, в яких доступна інформація про різні держреєстри. Один з найголовніших — Держреєстр речових прав на нерухомість. Будь-який українець, сплативши фіксовану суму за надання інформаційної довідки, може зайти в цей реєстр і отримати інформацію про об’єкт нерухомості, який його цікавить. Також на сайті Мін’юсту можна подати заяву на реєстрацію майна. Реєстрація права власності може проходити в прискореному порядку впродовж двох годин, одного дня або впродовж 5 діб. Крім того, заявник може відстежити рух своєї заявки.
Також часто використовується Держреєстр підприємств, відносно яких розпочато банкрутство. Це корисний сервіс для людей, які влаштовуються на роботу. По юрособах можна отримати інформацію в Держреєстрі юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців. Для цього потрібний ідентифікаційний номер юрособи.
Антирейдерський закон передбачає, що реєстрація змін в статутні документи підприємства повинна проходити за участю нотаріуса. Підпис учасників на протоколах має бути нотаріально засвідчений. Раніше шахраї, користуючись відсутністю нотаріально завірених документів, підробляли документи і могли захопити бізнес.
Новелою в законі № 1666 є присутньою також певна територіальна прихильність до реєстрації рішення суду, яким визнається право власності на нерухоме майно. Раніше держреєстратор з Харкова міг зареєструвати майно в Дніпрі або Вінниці. Зараз рішення райсудів Харкова повинні реєструватися в Харкові.
Попередньо записатись на прийом до відділу можливо через мережу Інтернет в режимі он-лайн на сайті Головного територіального управління юстиції у Харківській області.
Подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану можливо здійснювати через мережу Інтернет за електронною адресою htpp: /  / drags. minjust. gov. ua / .
Відділами ДРАЦС проводиться державна реєстрація народження дитини та вручення відповідного свідоцтва безпосередньо у закладах охорони здоров’я.
Юстиція є однією з ключових сфер державного управління, у якій реалізуються важливі завдання щодо зміцнення законності в державі, організації захисту прав і свобод громадян, забезпечення проведення єдиної правової політики держави. Українське суспільство сьогодні перебуває на етапі кардинальних перетворень, які торкаються не лише економічної і соціальної сфер, але, передусім, оновлення підходів організації державного управління, в тому числі і у сфері юстиції. Міністерством юстиції була ініційована інституційна реформа системи органів юстиції та адміністративних послуг. Так, державні органи, передовсім місцеві органи влади, не мають права вимагати у громадян інформацію в паперовому вигляді, якою оперує Міністерство юстиції. Мова йде про 2 основних великих реєстри — реєстр нерухомості та реєстр бізнесу.
Начальник Червонозаводського районного у місті Харкові відділу ДРАЦС ГТУЮ у Харківській області Т.А. Вдовіна